Østtorphytta

Velkommen til Østtorp!

Publisert: 05. mai 2023
Artikkel

Østtorphytta ligger vakkert til i skogen i Sarpsborg. Hytta er lys og trivelig og har gode fasiliteter. Den er omgitt av velstelte gressplener, bålplasser og gapahuker. I åsen rett ovenfor hytta er det bygget en kjempefin klatreløype! Her kan store og små boltre seg.

Hytta er ubetjent, og låst med DNT-nøkkel.

Bestilling av overnatting

Du bestiller enkelt overnatting selv: Bestill overnatting her!

Medlem:         0-12 år gratis, 13-25 år kr 150, over 26 år kr 300

Ikke medlem:  0-12 år kr 200, 13-25 år kr 400, over 26 år kr 435

Husk å skrive i protokollen på hytta.

Skoleklasser ol. kan ta kontakt for å reservere på forhånd:

400 23 137 nedreglomma@dnt.no

Parkering og adkomst

Adkomst til hytta fra parkeringsplass ved RV 22, avkjøring Knatterudfjellet. Herfra kan man velge blåmerket skogssti, eller gruset traktorvei. Begge alternaviter er omlag 2,5 km. Det er ellers mange flotte turstier i området.

På Knatterudfjellet er det gode parkeringsplasser, opparbeidet og driftet av DNT Nedre Glomma. Vennligst parker på oppmerkede plasser, og sørg for å ikke sperre adgang for næringstransport og private boliger.

Parkeringsavgift kr 40,- hjelper foreningen å dekke utgifter knyttet til opparbeidelse og drift av parkeringsplassen. Vipps til #78449.

Mer om Østtorphytta

Aktivitetsløypa på Østtorp
Publisert: 27. september 2023

Aktivitetsløypa på Østtorp

Aktivitetsløpya sto ferdig september 2021 og består av to ulike klatreløyper med tilhørende gapahuker.

Historien om Østtorp
Gamle Østtorphytta Artikkel