Fjell og elv på sommerstid.

Vilkår for deltakelse på Børvasstindan Classic

Disse vilkårene gjelder spesielt for deltakelse på fjelløpet Børvasstindan Classic.

1. Avtalen

Avtalen mellom deltakeren og arrangøren består av tur- og aktivitetsbeskrivelsen, annen informasjon gitt av arrangøren og disse vilkårene. Arrangøren kan i enkelte tilfeller ha spesielle vilkår som fremgår av turbeskrivelsen, disse vil i så fall gå foran disse vilkårene.

Avtalen er bindende når deltakeren i etterkant av påmeldingen til turen/aktiviteten mottar en bekreftelse fra arrangøren om at påmeldingen er mottatt og at deltakeren har fått plass på turen/aktiviteten.

Avtalen gir deltakeren rett til å delta på den aktuelle turen/aktiviteten, slik den er beskrevet i aktivitetsbeskrivelsen til arrangøren, og dersom man oppfyller de krav som stilles til ferdigheter og utstyr.

2. Arrangørens plikter

• Arrangøren skal sørge for at turen/ aktiviteten gjennomføres som avtalt.
  • Arrangøren skal gjøre det som er mulig for å forhindre at deltakeren påføres noen ulemper som følge av endringer i turen/ aktiviteten som må gjøres på grunn av uforutsette forhold.

3. Deltakerens plikter

• Deltakeren plikter å sette seg inn i vilkårene og eventuelle betingelser som arrangøren har gitt på nettsidene eller kommunisert på annen måte.
  • Deltakeren må lese det aktuelle informasjonsskrivet som blir sendt ut på e-post i forkant av løpet grundig, og forvisse seg om at hen er i stand til å delta uten risiko eller ulempe for seg eller andre.
  • Hvis deltakerens helsetilstand ikke er god, skal deltakeren konsultere lege i forkant av aktiviteten. Deltakeren skal gi arrangøren informasjon om medisinske forhold som kan påvirke gjennomføring av arrangementet og andre forhold som hen bør forstå at har vesentlig betydning for avviklingen.
  • Hvis noen bestiller på vegne av andre, må hen gi korrekte og relevante opplysninger om disse deltakerne og forvisse seg om at deltakerne kan følge vilkårene som gjelder for aktiviteten.
  • Deltakeren kan nektes å delta på hele eller deler av aktiviteten hvis arrangørkomite kommer til at deltakelse kan medføre en sikkerhetsmessig risiko for deltakeren selv eller andre deltakere, for eksempel på grunn av deltakerens helsemessige forhold, fysiske form eller mangelfullt utstyr.
  • Deltakeren plikter å følge de sikkerhetsmessige anvisningene som arrangørkomite gir.
  • Deltakeren må innrette seg etter anvisningene som arrangøren gir om tid og sted for fremmøte m.m.
  • Deltakeren er ansvarlig for ekstrautgifter som hen pådrar seg som følge av at hen avbryter aktiviteten.
  • Deltakeren plikter å kontrollere at eventuelle billetter og reisedokumenter er i samsvar med bestillingen.

4. Endringer

Arrangøren tar forbehold om å gjøre endringer i programmet som følge av vær- og føreforhold, endringer i rutetider, endrede åpningstider for overnattingssteder eller andre særlige forhold som gjør det vanskelig å gjennomføre turen som planlagt.

Arrangøren forsøker i størst mulig grad å gjennomføre arrangementet etter programmet. Dersom dette ikke er mulig, har arrangøren rett til å foreta endringer som hvis mulig skal meddeles deltakerne før start.

5. Avbestilling

Det refunderes ingen påmeldingsavgift ved avmelding. Ved avlysning av arrangementet refunderes påmeldingsavgiften i sin helhet.

6. Personopplysninger

Arrangøren behandler personopplysninger som navn, e-postadresse og telefonnummer i forbindelse med påmelding og deltakelse i arrangementet. Personopplysninger om deltakeren kan om nødvendig bli delt med samarbeidspartnere av leverandøren, slik som transportselskap mm.

Arrangøren vil behandle kontaktinformasjon om deltakeren til å sende evalueringsskjema etter aktiviteten med formål om å forbedre tilbudet.
På turen/aktiviteter i regi av DNTs medlemsforeninger kan det bli tatt bilder av deltakerne. Slike bilder kan bli benyttet i DNTs og medlemsforeningenes publikasjoner, egne internettsider eller i andre medier. Hvis deltakeren ikke ønsker å bli fotografert, må det sendes skriftlig informasjon om dette på e-post til bodo@dnt.no i god tid før arrangementets start.

7. Avlysning

Ved uunngåelige og ekstraordinære omstendigheter som gjør at turen/ aktiviteten ikke kan gjennomføres, har DNT rett til å heve avtalen uten erstatningsplikt, for eksempel ved naturkatastrofer, ekstremvær, pandemier eller lignende. Eksemplene er ikke utømmelige».

8. Kontaktinformasjon til arrangøren

Arrangørens navn, adresse, telefonnummer og e-post adresse fremgår av turbeskrivelsen for arrangement.

Bli frivillig i Bodø og Omegns Tf