Tilbake til Aktuelt

Ny kystledhytte ved Randvik i Risør

Aust-Agder Turistforening har inngått leieavtale med Risør Kommune for å benytte Randvik gård og Fredriks hus som ny kystledshytte. Tidspunkt for åpning av hytta vil bli publisert.

Randvik Kystledhytte. Toto: Ståle Waasjø Øylandsdal Foto:

I 2021 tok administrasjonen i Risør kommune kontakt med oss for å se på muligheten for en kystledhytte i Randvik. Huset har vært en barnehage siden 1980 -tallet inntil driften ble lagt ned tidligere på året. Styreleder Svein Hjorth-Olsen har ledet forhandlingene med kommunen i samarbeid med Ståle Waasjø Øylandsdal og Dag N. Fagermyr. Tiltaket utløste stor entusiasme og innsatsvilje fra våre medlemmer i Risør-området og dugnadsarbeidet startet umiddelbart.

Det ble i 2022 utført til sammen over 1000 dugnadstimer på denne hytta. Den vil da bidra til å binde sammen kystledhytta Øitangen på Jomfruland, som driftes av DNT Telemark, med vår egen kystledhytte ved Lyngør Fyr. Arbeidet ledes av Ståle Waasjø Øylandsdal. Prosjektet er støttet med kr. 250.000, - av Sparebanken Sør – noe vi setter svært stor pris på!

Kart over Randviktangen

Landsmøtet i Trondheim 2023.