Turtips i Vesterålen

Lengst nord i Nordland finner du øydistriktet Vesterålen. Her stiger slående fjellskråningene bratt opp fra strender og hav, med spisse topper og dype botner imellom. Se våre beste turtips i Vesterålen!

Turer for ferskinger

Topptur til Andhauet og Røyken, Andenes

Fantastisk utsiktstur på to topper det ikke er spesielt utfordrende å komme seg opp på.

Storheia

En grei fjelltur som ender 504 moh med flott utsikt på toppen.

Hallartinden

Lengst sør på Langøya ligger Hallartindenen (530 moh). På tross av sin beskjedne høyde, byr toppen på god utsikt.

Strandheia

Strandheia er en flott tur for nybegynnere i fjellet. Det går flott tskogsvei langt opp i fjellet. Det er en formidabel utsikt under hele turen.

Måtind

Det er flere turer til toppen av Måtind, men dette er den enkleste.
På toppen har du utsikt over vakre Høyvika i sør og Bleiksøya i nord.

Annonse:

Turer for barnefamilier

Strandgåing fra Andenes til Bleik

Det er mange flotte strender fra Andenes til Bleik. Gå langs stranda eller på vei ved stranda.

Skårvågsfjellet og Dørhollet

Tur opp til Skårvågsfjellet. Et av de fineste og mest lettgåtte fjellene i Bø! Beste parkering er ved innkjørsel rett etter Krumsvågen.

Turer for den erfarne

Topptur til Bjørnefelltinden

Super topptur til en av de beste utsiktsstedene jeg har vært. Litt pes å komme seg opp. Men stien er tydelig og god og til tider bratt. Anbefales.

Rundtur til Høgfjellet

Flott tur langs fjellrygg opp til Tuva-toppen på 711 moh.

Til Møysalen fra Snytindhytta

Merket løype, men stedvis krevende terreng. Skal du på Møysalen og tilbake til Snytindhytta må du beregne minst 18 timer.

Til Snytindhytta fra Sigerfjord

Kanskje Norges flotteste adkomstrute til en hytte. Mye av turen går i høyfjellet med god utsikt i alle retninger, og i godt vær er dette en fantastisk tur.

Finn flere turer og arrangement i Vesterålen!

En mann som titter opp mot fjellene i Trollfjorden. Toppene er dekket av tåke.
Foto: Marius Dalseg Sætre