Lofoten, Smørdalskammen. Utsikt mot fjellene over Sennesvik. Finalister i DNTs sommerkonkurranse 2017.

Turtips i Lofoten

Lofoten er kjent for sin spektakulære natur med spisse fjell som stiger rett opp av havet, sine hvite strender og lune viker. Se våre beste turtips i Lofoten!

Turer for ferskinger

Topptur til Tuva

En tur til Tuva (477 moh.) gir deg en imponerende utsikt over den særegne kombinasjonen av hav, øyer og bratte fjell som er så typisk for Lofoten.

Ryten over Kvalvika i Lofoten-Spektakulær

Ryten over Kvalvika er en fantastisk tur, mye takket være den flotte utsikten.

Høgskrova-topptur på Skrova

Denn turen har en fantastisk utsikt!

Annonse:

Turer for barnefamilier

Torsfjord-Kvalvika

Kvalvika er en populær strand å besøke, og med god grunn, for her venter en hvit sandstrand med azurblått hav omkranset av stupbratte fjell.

Familietur fra Vinstad til Bunes

På Moskenesøya, ytterst i Lofoten er det et vell av turmuligheter. Rutebåten fra Reine gjør mange steder tilgjengelig. Dette er en flott familietur.

Linken i Svolvær

Turen til Linken er en relativ enkel tur, men likevel med en flott utsikt over Svolvær, fjellene i øst og Vestfjorden.

Langs sjøen fra Eggum til Undstad

Et flott område for de som vil oppleve midnattsol.

Fottur til Nøkksætra

Med seks sengeplasser pluss hems og utsikt til noen av de flotteste fjellene i Lofoten er dette et herlig turmål for barn.

Turer for den erfarne

Dagstur fra Moskenesvågen til Munkebu

På Moskenesøya, ytterst i Lofoten er det et vell av turmuligheter. Et kan være til den trivelige turisthytta Munkebu som ble bygd i 1991.

Nesten til Himmels på Himmeltinden (931 moh)

På Vestvågøy kan du velge og vrake blant turer høyt og lavt. Den høyeste turen går til øyas høyeste topp, Himmeltinden

Dagstur over Småtindan

På Austvågøy er det et vell av korte og lange turmuligheter. En fin dagstur går fra Olderfjorden over Småtindan til Kabelvåg.

Topptur over Delpen og Matmora

På Austvågøy er det et vell av korte og lange turmuligheter, og flere av toppturene er det også klasse over. Turen over Delpen og Matmora er blant disse.

Finn flere turer og arrangement i Lofoten!

En dame som går på stranden med høyt fjell i bakgrunnen
Marius Dalseg Sætre