Til Turtips
To smilende damer på toget
Fjell

Reis kollektivt på tur

Hvorfor ikke ta bussen eller toget til fjells eller skogs? Den ultimate frihetsfølelsen får du av å sette ifra deg bilen hjemme og la toget eller bussen føre deg ut i villmarka. Her har vi samlet alle våre artikler og turtips om hvordan du kan reise kollektivt på tur.

Bli inspirert

Planlegg sommerturen nå - med buss, tog eller båt!
Tre turgåere i grønne omgivelser, buss i bakgrunnen Inspirasjon
Publisert: 25. april 2024

Planlegg sommerturen nå - med buss, tog eller båt!

Her får du DNTs beste tips til sommerferie i Norge. Setter du igjen bilen hjemme får du mer tid til å nyte utsikten og glede deg til neste opplevelse.

Ta toget til fjells
Bilder tatt på turen Klassikeren i Aurlandsdalen. Inspirasjon
Publisert: 13. april 2023

Ta toget til fjells

Reis kollektivt til hytta
Dame kikker ut av togvindu Inspirasjon
Publisert: 15. august 2023

Reis kollektivt til hytta

Annonse:

Turer med kollektivtransport i Trøndelag

Trøndelag byr på mange gode sommeropplevelser på fjellet. Med kollektivtransport kan du reise grønt, sømløst og behagelig til flere av dem.

Kollektiv-turer i Trøndelag

Skiturer fra hytte til hytte med kollektivtransport

Vi har funnet frem 8 skiturer fra hytte til hytte i Sør-Norge hvor det er enkelt å ta seg fra start og sluttpunkt med kollektivtransport.

Kollektiv-turer på ski i Sør-Norge

Ti utsiktsturer på Vestlandet uten bil

Trenger du en ordentlig luftetur? Her er ti turer i nærheten av Bergen hvor du garantert får luftet hodet og kjent på sure lårmuskler. Alle nås med offentlig transport.

Kollektiv-turer på Vestlandet

Ta toget og utforsk Vossafjella

Fjella ved Kaldavasshytta og Grindaflethytta lokkar. Det er lite som slår kombinasjonen av tog og fjelltur – naturen kjem tett på under heile reisa.

Kollektivhytter ved Voss

19 turer du kan ta toget til på Jæren

Med tog kommer du deg enkelt og miljøvennlig ut på tur. Her får et lass med gode turtips fra Klepp i nord til Egersund i sør.

Togturer fra Jæren

Reis kollektivt på hyttetur i Oslomarka

Du trenger ikke bil for å bruke våre hytter i Oslomarka. Turen inn til DNT hyttene i Marka går på blåmerka sti i vakkert skogsterreng. På mange av hyttene, kan du enkelt komme deg til startstedet for turen ved å ta kollektiv transport. Her får du en oversikt over hytter hvor det er ekstra enkelt å gå på tur rett fra holdeplassen.

Kollektivhytter i Oslomarka

Start kollektivreisen på entur.no