Bilder fra åpningen av mikrokraftverket på Iungsdsalshytta.

Skiturer fra/via Iungsdalshytta

I Skarvheimen, ut fra Iungsdalshytta, kan du gå fine skiturer i variert terreng. Her får du forslag til turer, hovedsakelig på kvistete løyper ut fra hytta. Husk å sjekke på forhånd når det kvistes og status på kvistingen.

Publisert: 06. september 2023
Inspirasjon

På ski gjennom Skarvheimen

Skarvheimen er et av landet fineste områder for fjellskiturer, med imponerende fjellformasjoner og passe kupert terreng. Her er fine utforkjøringer, fristende topper og fin avstand mellom hyttene. Denne turen gjennom Skarvheimen kan gås begge veier.

Langhelg på ski fra Finse til Storestølen

Har du en langhelg hvor du ønsker å gå fra hytte til hytte? Da er dette turen for deg. Turen går gjennom store deler av Skarvheimen og kan gjennomføres med kollektivtransport.

Skitur fra Skarvheim(Breistølen) til Storestølen

Opplev store deler av Skarvheimen på denne turen. Dette er en skitur som passer perfekt for deg ønsker å reise kollektivt.