Grimsdalshytta 100år

Spørsmål og svar om Grimsdalshytta

Før du sender oss e-post, kanskje finner du svar på ditt spørsmål her.

Publisert: 16. oktober 2023
DNTs tilbud

Har dere internett?
Vi har kun internett til kontoret og betalingsautomaten da dette er ett satellittbasert internett.

Er det mobildekning på Grimsdalshytta?
Det er dessverre ikke dekning inne på hytta, men 200m ovenfor hytta ved noen varder er det dekning på mobiltelefonen din.

Er det dusj inne?
Ja, vi har innendørs dusj og WC i samme etasje som rommene. Vi har også utedo om du ønsker å være nostalgisk.

Når serveres middag og frokost?
Vi serverer 3-retters middag klokken 19:00 hver kveld. Frokosten serveres fra 08:00 - 09:30

Kan vi reservere rom på Grimsdalshytta?
Ja, det kan man. Det gjør du enkelt på vår hjemmeside. Vi tar i mot reservasjoner med full pensjon.

Hvor langt er det å gå fra Hjerkinn til dere?
Det er 20 km fra Hjerkinn og 16 km fra Hageseter. Det er lettgått terreng fra Hjerkinn/Hageseter.

Hvor langt er det til Haverdalseter og Dørålseter?
Grimsdalshytta – Haverdalseter 12 km
Grimsdalshytta – Dørålseter 20 km

Kan vi kjøre bil helt inn til Grimsdalshytta?
Ja, det er bomvei og elektronisk bom ved Fallet i Atendalen og ved Eftansåa på Dovre siden. Det koster 100,- per passering. Bruk YOUPARK.NO for betaling av bommen. Venter du på faktura kommer det 80,- i gebyr dessverre.

Hvor kjører man for å komme til Grimsdalshytta?
Kommer du kjørende på E6 tar du av på Dovre og følger skilting til Grimsdalen (25 km). Kommer du kjørene Østerdalen kjører du til Atndalen og tar av ved Fallet, ser er det skiltet Grimsdalshytta.

Kan jeg betale med kort på Grimsdalshytta?
Ja, vi har kortterminal og tar de fleste betalingskort.

Kan vi få tilrettelagt kost på Grimsdalshytta?
Ja, det kan du få om du varsler i god tid. Kjøkkenet har det veldig travelt på Grimsdalshytta.

Kan vi kjøpe øl eller vin til maten?
Ja, vi har sjenkebevilling og har mye god drikke på menyen.

Er det dyne og pute i sengene?
Ja, det er dyne og pute i alle senger, men du må bruke egen lakenpose eller leie sengeklær hos oss.

Kan vi overnatte med hund?
Ja du kan overnatt med hund på Grimsdalshytta. Vi har kun 3 rom til dette, disse er merket "hunderom" i bookingsystemet. ​​​​​​​