Svartmalt hytte med torv på taket og grønt gress rundt.

Sommerjobb på Grimsdalshytta

Grimsdalshytta er plassert mellom Rondane og Dovre nasjonalparker, i en av Norges vakreste seterdaler, Grimsdalen.

Publisert: 19. januar 2024
Inspirasjon

Om Hytta

Hytta ligger strategisk plassert midt i Grimsdalen 1000moh, og er et ypperlig utgangspunkt og en populær mellomstasjon for både fotturer og sykkelturer. Det er bilvei helt inn til hytta, men ingen offentlig transport. Grimsdalshytta er eid av DNT Oslo & Omegn, og har ca. 3500 overnattingsgjester i løpet av sommersesongen. Det er også mange som besøker oss for å kjøpe seg en kaffekopp og noe å spise. Vi tilbyr ferske rømmevafler, kaker, supper, rømmegrøt og steinovnsbakt pizza. Vi serverer 3 retters middag hver kveld.

Vi søker medarbeidere

Vi leter etter deg som ønsker å bli en del av teamet som skal sørge for at fjellfolket får en flott opplevelse under sitt opphold på Grimsdalshytta sommersesongen 2024. Hytta vil være oppe fra 19.6.2024 - 15.9.2024. Gjennom en normal sommersesong har vi 8-13 ansatte. Arbeidsdagene kan være hektiske og ha høyt tempo, da det er mange besøkende.

Vi kan tilby

• Mulighet for å bo på hytta (ny betjeningsbolig blir ferdigstilt i juni)
  • Å bli en del av et unikt sosialt felleskap på Grimsdalshytta. Alle blir godt kjent, og det er muligheter for å være sosial også på fritiden. De ansatte spiller spill, går seg turer i området og bader i elva når de ikke er på jobb. Det er også fint å sykle i dalen. Vi spiser middag samlet hver ettermiddag.
  • En arbeidsplass i vakre omgivelser hvor man kommer i snakk med entusiastiske fjellturister
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Timelønn etter NHO reiseliv sine satser

Vi ønsker at du:

• Er serviceinnstilt, hyggelig og liker å prate med folk
  • Er en person som tar initiativ, ser hva som skal gjøres og ser gjestenes behov og ønsker
  • Er fleksibel på arbeidsoppgaver og arbeidstider
  • Har erfaring fra servicebransjen, men personlige egenskaper er det viktigste
  • Ønsker å bidra inn i det sosiale felleskapet på hytta

Stillingsbeskrivelser

Renhold

• Vask av rom, dusj og wc, samt fellesareal
  • Vaske og brette av arbeidstøy og kluter

Frokost

• Klargjøring av frokosten til dagens gjester
  • Rydding/oppvask og påfylling på frokostbordet
  • Vasking av bord i spisesalen under og etter frokost

Middag (18 år)

• Dekke bord til middagen og evt hjelpe kokken å klargjøre til middag
  • Middagsservering/skjenking
  • Opprydding og oppvask
  • Vaske og rydde spisesal

Resepsjon (18 år)

• Betjene resepsjonen deler av dagen
  • Administrere bookingsystem med innsjekk og utsjekk av gjester
  • Besvare henvendelser fra gjester over disk og på telefon
  • Servering av drikke med og uten alkohol

Dagservering

• Forberede og lage mat til dagsbesøkende i kafeen
  • Servere vafler, suppe, rømmegrøt, pizza og annen kafemat
  • Rydding og oppvask

Kjøkkenassistent

• Oppvask og holde kafearealene ryddige og rene
  • Assistere kokken med blant annet skrelling, kutting og enkel matlaging
  • Tilberedning og servering av mat til kafegjester

Kjøkkenansvarlig/kokk

• Ansvarlig for å tilberede 3 retters middag
  • Bistå med gjærbakst/kaker og mat til kafeen
  • Bidra med å utvikle menyen både til frokost, middag og dagkafé
  • Vi ønsker at du kan bistå oss i å ha fokus på hjemmelaget mat og bruk av gode råvarer. Se utvidet stillingsannonse på NAV.no

Søkndsfrist

Søknadsfrist: Fortløpende

Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat på tlf 90970977 eller send oss en mail på grimsdalshytta@dnt.no.