Hytte-til-hytte-tur vinterstid

Det er ingenting som er bedre enn å gå med lett sekk og komme fram til en god og varm seng etter en lang dag på ski. Finsehytta er et supert utgangspunkt om du vil gå hytte til hytteturer. Enten sørover på Hardangervidda eller nordover inn i Skarvheimen.

Publisert: 13. april 2024
Inspirasjon

Rundtur på en helg fra Finse til Geiterygghytta

Lengde: 32,2 km
Varighet: 2 dager
Avslutter: Finsehytta

Rundturen fra Finse til Geiterygghytta er en høyfjellstur av klassisk kaliber som du rekker på ei lita helg.

3-dagers skitur i Nansens spor over Vossaskavlen

Lengde: 39,9 km
Varighet: 3 dager
Avslutter: Myrdal

I 1884 gjennomførte Nansen sin berømte tur fra Oslo til Bergen. Han krysset Vossaskavlen i et voldsomt uvær, og måtte søke ly for natta under toppen. Hva med å følge hans historiske spor, i hvert fall et lite stykke?

Helgetur på ski fra Finse til Krakkja og ned til Ustaoset

Lengde: 48,2 km
Varighet: 3 dager
Avslutter: Ustaoset

To flotte dager med tur på Hardangervidda. Og, to koselige kvelder på høyfjellshytter. Togtur i hver ende. Kanskje får du på toppen av det hele lest en bok på toget? Her får du oppskriften på en kinderegg-helg, minst tre ønsker i ett!