fra ny stueåpning på bjørnholia

Tips til hytte til hytte turer

Bjørnhollia er et flott startsted til flere flotte hytte til hytte turer i Rondane og videre mot Dovrefjell. Hytta er også en del av SignaTuren SAGA.

Publisert: 10. august 2023
DNTs tilbud

Klassikeren i Rondane

Middels tur som passer for voksne
Turen tar deg rundt Rondanes største sammenhengene fjellparti adskilt av Rondvatnet, Illmanndalen og Langglupdalen.

Rondane på en helg!

Middels tur som passer for voksne
Har du bare en helg til overs? Da kan denne turen være et godt utgangspunkt.

Rondane fra Nord til Sør

Gå fra Hjerkinn og nærm deg Rondanes stortopper dag for dag, blant annet gjennom Dørålglupen, av mange kalt "Porten til Rondane". Så fortsetter turen blant de majestetiske topper og ut på andre siden, ned mot myke stier på Ringebu.

SignaTUR SAGA

220 kilometer over Ringebufjellet, gjennom Rondane og Dovrefjell. Alt på Turistforeningens merkede stier, med overnatting på betjente og ubetjente hytter. På turen beveger du deg på både historisk og sagnomsust grunn – fra birkebeinernes flukt med Håkon Håkonsson lengst sør til eventyrlige Snøhetta i nord.