Bruvollhytta i Indre Syltevik

NB: På grunn av restaureringsarbeid, med blant annet nytt torvdekke på taket og arbeid inne, holdes Bruvollhytta stengt sommeren 2021 og 2022.

Her bodde Alfhild og Andreas Bruvoll under krigen, inntil de ble jaget av tyskerne for partisanvirksomhet. Varangerhalvøya turlag forpakter i dag hytta som eies av FeFo (Finnmarkseiendommen).

På nordøstspissen av Varangerhalvøya ligger denne lille hytta som du kan leie for kr 100,- pr natt. Det er den østligste DNT-hytta  og ligger lenger øst enn Istanbul.

Hytta ligger på grensa til Varangerhalvøya nasjonalpark og Ytre Syltevika naturreservat i Syltefjorden et stykke vest for Hamningberg.

Nøkkel må hentes i Vadsø hos Erik Sundland

tlf: 415 68 458