Til Turtips
Snødekt vinterlandskap i kupert terreng, med et furutre stående her og der spredt utover.
Fottur

Vinterens nærturer i Trondheimsområdet

Vinteren i nærområdene rundt Trondheim byr på mange fine turmuligheter. Liker du å gå på tur i oppkjørte skispor er det et eldorado av muligheter. Men det er også muligheter for fine fotturer om vinteren også. Her gir vi deg våre beste tips.

Her er det oppkjørte skispor i Trondheim
Et oppkjørt og maskinpreparert skispor, sett fra bakken, med et par ski tittende ut fra bunnen av bildet, og en sol lavt på horisonten Artikkel

Her er det oppkjørte skispor i Trondheim

Det er en rekke oppkjørte skispor i Trondheim. Både i Bymarka, Strindamarka, Ranheim/Malvikmarka, Tillermarka og i Vassfjellet er det muligheter for å gå på ski etter maskinlagde skispor. Enkelte steder er det også skiløyper med lys. Sammen med Trondheim kommune gir vi deg en oversikt som gir en pekepinn på hvor disse er.

Her kan du gå til fots i marka i Trondheim på vinteren
To voksne og et barn triller en barnevogn opp bakken mot en rød gårdsbygning om vinteren, med snødekte bakker rundt. Masse folk er samlet rundt hytta, og noen leker i snøen.

Her kan du gå til fots i marka i Trondheim på vinteren

7 fine fotturer i Trondheimsområdet om vinteren
Fire voksne, tre barn, og en barnevogn, kommer gående mot oss langs en vei gjennom skogen, midt på vinteren. Alle er kledd for aktiviteter i snøen-

7 fine fotturer i Trondheimsområdet om vinteren

5 skiturer i Trondheimsområdet

5 skiturer i Trondheimsområdet

RETT UT - Turposter i Trondheim, Melhus og Malvik
Vassfjellet
DNTs tilbud
Publisert: 18. juli 2023

RETT UT - Turposter i Trondheim, Melhus og Malvik

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene
Sommerturer i Trondheim
DNTs landsmøte i 2023
Sommerturer i Trondheim
Ta en hytte-til-hytteturer i vinter
Klargjøring av Nedalshytta før påskesesongen 2023.
Ta en hytte-til-hytteturer i vinter