En person i en packraft padler på en innsjø om sommeren

Utleie av turutstyr på Tursenteret i Trondheim

Visste du at du kan leie truger og packraft på Tursenteret i Trondheim? I dag finnes det et stort utvalg av diverse turutstyr man kan kjøpe, både for å øke komfort og sikkerhet, men også utstyr for å endre måten man transporterer seg på tur. Det kommer stadig noe nytt på markedet, og det norske forbruket på tur- og sportsutstyr er høyt. Ved å leie utstyr man ikke bruker så ofte, kan man bidra til å få ned forbruket.

Publisert: 09. oktober 2023
DNTs tilbud
To sett med truger står stikkende opp av snøen, med en lavthengende sol i bakgrunnen
Trugetur til Græslihytta. Foto: Jonny Remmereit

Utleie av truger

Som en av mange medlemsfordeler kan du nå leie truger i Turbutikken. Trugeturer er fin vinteraktivitet som gir en unik mulighet til å oppleve naturen på nært hold. Med moderne truger kan du komme deg overalt, uansett føre og snøforhold. Dette gjør at du kan bevege deg fritt og effektivt uavhengig av oppkjørte løyper. Med god tid til å nyte naturen øker sjansen for å oppleve magiske møter med dyr og fugler som har tilhold i markaområdene våre.

Bruk av moderne truger er en økende trend som gir fine naturopplevelser.
De nye og moderne trugene er svært lette å ha på beina og er dermed en aktivitet som passer for de fleste. Med truger og staver har du god kontroll både opp og ned bratte stigninger. Å gå med truger er dessuten variert og fin trening.

TT har kjøpt inn 20 par truger for utleie til medlemmer som har lyst til å prøve denne flotte vinteraktiviteten. Ta kontakt med Turbutikken i Sandgt. 30 så hjelper vi deg med råd og tips om trugeturer.

Leiepris pr. par:

Helg: 125,- (døgn også 125,-)

1 uke: 250,-

Tre personer fordelt på to packrafter på en innsjø
Packraft har blitt svært populært de siste årene. Foto: Janne Horgen Tegnander

Utleie av packraft

Den siste tiden har interessen for packrafting eksplodert. Det er ikke så rart, da dette er en fantastisk enkel og morsom måte å oppleve naturen fra en ny vinkel, nemlig fra vannet. Packraft er en oppblåsbar båt, og kan brukes både på innsjø, elv og delvis hav. De er mye med stabil enn kano og kajakk, og veier så lite at de kan bæres med i tursekken. Selv om det er oppblåsbare gummibåter tåler de mye, og noen modeller blir brukt ned strie elver og på ekspedisjoner i isen.

Tursenteret i Trondheim har forskjellige modeller til utleie, som egner seg til litt forskjellig bruk.

Les mer om de ulike modellene, priser og leievilkår her.

Åpningstider Tursenteret i Trondheim

Tursenterets åpningstider er mandag - fredag kl. 11:00 - 16:00.

Spesielle åpningstider for Tursenteret finner du her.

Besøksadresse

Sandgata 30, Trondheim

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene
Lei packraft på Tursenteret
Packrafttur i Stor-Drakstsjøen i Trøndelag.
Lei packraft på Tursenteret
Finn din neste drømmetur