Et naturlandskap, med en eng i forgrunnen, en innsjø i mellomgrunnen, og en solnedgang på horisonten midt i bildet. Skyfri himmel. Trær på venstre og høyre side.

Fosen Turlags hytter og gapahuker

Fosen Turlag har en utleiehytte kalt Harravolden, som ligger ved Løsvatnet på Fosen. Turlaget har også to gapahuker, en ved Svanevatnet, og gapahuken Olavsbu i Bjugn.

Publisert: 30. august 2023
DNTs tilbud

Harravolden på Løsvatnet

Turlagets utleiehytte "Harravolden"  ligger ved Løsvatnet, i fjellet mellom Indre Fosen kommune og Åfjord kommune. Adkomst langs 14 km. merket sti fra Krinslona ved Fv 715 i Austdalen eller 4 km. langs vei/merket sti fra Grønnlia (Fv 720  i Verran - bomvei til Grønnlia).

Gapahuken ved Svanevatnet

Denne gapahuken ligger litt over 3 km fra parkeringsplassen ved Krinslona. P-plassen ligger litt nord for Krinsvatn, i retning Åfjord.

Det kjøres spor i helgene på senvinteren, vinterferie og eventuelt påske, hvis nok snø. Her er en oversikt over skiløypa i Bjugn, og når den blir oppkjørt.

Olavsbu i vinterdrakt

Gapahuken Olavsbu i Bjugn

Olavsbu er lettest tilgjengelig fra Gjølga skistadion , ca 2 km merket sti.

Om vinteren blir det kjørt skispor fra Gjølga, Tjønnstua og Høybakken/Kongsvoll opp til Olavsbu. Oversikt over løypekjøring fås på skisporet.no, område Bjugn.

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene
Fosen Turlags aktiviteter
Norge på Tvers med DNTung Trøndelag 2014
Fosen Turlags aktiviteter