Om Sandnessjøen og Omegn Turistforening

Sandnessjøen og Omegn Turistforening omfatter kommunene Alstahaug, Dønna, Herøy og Leirfjord. Området består av tusenvisvis av øyer, holmer og fjell. Våre største turistmål er De Syv Søstre, Dønnamannen og Træna.

Om sommeren arrangerer vi guidede turer og vedlikeholder over 100 km løypenett. Hvert år er det over 13 000 personer(2017) på toppene. Alle som har besteget alle syv søstrene på en og samme tur kan få kjøpe diplom.

Foreningen har merket ruter over fjelltoppene Dønnamannen på Dønna, Stortuva/Øksningan på Herøy, De Syv Søstre på Alsta, Sanna på Træna og Lihovudet i Leirfjord.

E-post: Sandnessjoen@dnt.no
Sosiale medier: Facebook