Løyper i Larvik

Våre frivillige merker og vedlikeholder et utstrakt løypenett i distriktet vårt. Over 350 km blåmerkede løyper strekker seg fra Larviks kyst til Skrimfjell.

UT.no - hele Norges turplanlegger, finner du mange flotte turforslag fra hele landet. Du kan også utforske Larvik ved å finne turforslag og turmål som publiseres og vedlikeholdes av våre frivillige.

I vår turbutikk i Storgata 25 i Larvik kan du få kjøpt detaljerte turkart for våre nærområder.

Informasjon om våre turruter

Skiløyper på Vindfjell

Larvik og Omegns Turistforening vedlikehold er skiløypene i Vindfjelltraktene. Dette er arbeid som rydding av vindfall og å hindre gjengroing. Dette er et stort arbeid som strekker seg over et 110 km langt løypenett.

Dette arbeidet skjer gjennom Vindfjellsamarbeidet. Vindfjellsamarbeidet er et samarbeid mellom kommuner, næringsliv og frivillige organisasjoner. Målet med samarbeidet er å legge til rette for et godt friluftstilbud i Vindfjelltraktene, i første omgang vinterstid med preparerte skiløyper for turgåere.

Vindfjellsamarbeidets nettsider finner du løypekart, føremeldinger og web-kamera.

Lokale turkart

På Tursenteret i Storgata 25 kan du få kjøpt detaljerte turkart for våre nærområder. Disse kartene er egenproduserte og synfart av våre lokalkjente frivillige. Vi har også godt utvalg av kart i Nordecas turkartserie.

Dette er våre egenproduserte turkart:

• Turkart over Vestmarka, Kvelde og Kjose (utgitt i 2022, målestokk 1:25.000).
  • Turkart Brunlanes, Stavern og Helgeroa (utgitt 2021, målestokk 1:25.000).
  • Turkart over Malmøya (utgitt 2017, målestokk 1:6.000).
  • Historisk kart over Eikedalsmarka (utgitt 2010, målestokk 1:10.000).
  • Turkart Tjølling (utgitt 2006, målestokk 1:20.000).
  • Historisk opplevelseskart over Vestmarka (utgitt 1998, målestokk 1:7.500).

Rabatt for medlemmer av DNT.

Harde fakta

Vi merker, rydder og vedlikerholder 356 km sommerløyper. I tillegg rydder vi 110 km vinterløyper. Til sammen utgjør dette 466 km løyper som skal ryddes hvert år!

Dette arbeidet gjøres av i overkant av 120 frivillige, som er organisert i komiteer med ansvar for hver sine løypeområder.

Trekkbåt i Krokvann

Det er en trekkbåt fra østre til vestre Krokvann, som gjør sommerløypa mellom Viddaseter og Årum i "øvre terreng" fremkommelig sommerstid.

Status per 24.10.2023:
Trekkbåten er tatt opp for sesongen.

Støtt løypekomiteen

Setter du pris på turløypene, og synes at arbeidet fortjener din støtte?

Den beste måten å støtte løypearbeidet på er ved å være medlem! Meld deg inn i Larvik og Omegns Turistforening.

Du kan også støtte dugnaden ved å vippse valgfritt beløp til vippsnr. 771734.

Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening