Våre hytter i Holmestrand og omegn

Holmestrand og Omegn Turistforening har tre nydelige hytter det er verdt å besøke. Ta deg turen med venner eller familie.

Nedenfor finner du en oversikt over hyttene til Holmestrand og Omegn Turistforening.

Tyristua

Tyristua er Holmestrand og Omegns nye hytte i Botnemarka. Den er lett tilgjengelig, 4,5 km fra Botnestua.

Brannåshytta

Hytta på Brannåsen i Botnemarka ved Holmestrand er et populært dagsturmål, særlig i vintersesongen. Botnemarka er et trivelig og åpent skogsterreng som ligger høyt over Oslofjorden, og er derfor et av de mest snøsikre områdene langs kysten av Vestfold.

Nordre Løkenseter

Nordre Løkenseter er en enkel liten dagsturhytte midt i Botnemarka, like under toppen Hvittingen. Hytta kan nås både fra Hillestad og Botnestua. Fra november og gjennom vinteren er det servering på søndager.