Om Holmestrand og Omegn Turistforening

Holmestrand og Omegn Turistforening jobber for et enkelt, allsidig og miljøvennlig friluftsliv, og for å bevare natur og kulturverdier i området rundt Holmestrand. Vi forvalter tre hytter i Botnemarka, og har et stort sti- og løypenett. I tillegg tilbyr vi aktiviteter for alle aldersgrupper og for alle forutsetninger i samarbeid med søsterforeningene i DNT Vestfold.

Publisert: 05. mai 2023
Om DNT

Kontakt Holmestrand og Omegn Turistforening

E-post: styreleder.holmestrand@dnt.no

Følg med på vår Facebookside for turer og aktiviteter

Holmestrand og Omegn turistforening (HOT) er en aktiv forening i DNT, med cirka 700 medlemmer. Mange av medlemmene bidrar med frivillighetsarbeid som bistår med alt fra sti- og løypemerking, turledelse, hyttevakter, samt administrasjon og styrearbeid.

Holmestrand og Omegn Turistforenings turområder er Botnemarka og Skibergfjell. Begge områder har godt opparbeidet løypenett, er godt merket, og byr på meget gode turmuligheter hele året rundt. Skibergfjell er Vestfolds nest høyeste fjell (632 moh). I tillegg har vi turer i bynære områder i sjø, skog, flatt og kupert terreng.

Følg oss på Facebook for oppdateringer og turer.