Bilde tatt ifm. åpningen av Hundeheim.

Nå er Hundeheim åpnet for besøkende!

7. juni 2023 ble det gjennomført en formell åpning av Himingsjå sitt nye anneks "Hundeheim"

Publisert: 09. juni 2023
Skrevet av: Thor Olav Sørensen
DNTs tilbud

7. juni 2023 kunne vi endelig gjøre det vi hadde gledet oss lenge til; nemlig å kunne ønske våre firbente venner (og deres eiere/førere) velkommen til Himingsjå sitt flotte nye 5-persons anneks, som ble døpt "Hundeheim".

Hundeheim er som sagt et 5-persons anneks som er spesifikt tilrettelagt for besøkende som ønsker å ha med seg hund, da hunder ikke er tillatt i hovedbygget av allergiuhensyn.

I Hundeheim vil du finne en vanlig køyeseng og det som kalles en familieseng (køyeseng med dobbeltseng nede og enkeltseng oppe). Her finner du også et spisebord/kjøkkenbord med stoler nok plass til 6 personer, en kjøkkenbenk med to stk. nedfelte gassbluss, vedovn for varme og flere sammenleggbare hundebur for de som ønsker å benytte seg av det. Her finner du også boller som kan brukes til å sette frem mat og drikke til hunder på besøk.

Obs: Gasskapet og gassblussene i Hundeheim er dessverre enda ikke koblet sammen slik at gassblussene er inntil videre ikke "operative", slik at Hundeheim sine gjester enn så lenge må inn i hovedbygget for å lage mat osv.

Selve den formelle åpningen av Hundeheim var en stor suksess med mange oppmøtte, som man kan se av bildene fra denne dagen.

Vi ønsker å takke alle de fantastiske frivillige som har bidratt til prosjektet med å få Hundeheim på plass, det har vært en lang, lang rekke frivillige involvert som har bidratt med stort og smått, egentlig for mange til å nevne alle navn. Det hadde rett og slett ikke vært gjennomførbart uten våre fantastiske frivillige.

Dere og deres innsats betyr mer for Notodden og Hjartdal Turlag - og for Notodden og Hjartdal kommuners befolkning - enn dere kan ane.

Vi ønsker selvfølgelig å rette en helt spesiell takk til Aud Hegna Finnekåsa som har vært "priomus motor" for å få Hundeheim på plass. Du er uten tvil hovedårsaken til at vi fikk Hundeheim på plass så kjapt og effektivt som vi gjorde.

Så jeg vil på vegne av styret i Notodden og Hjartdal Turlag og Himingsjå hyttestyre si dette:

Tusen, tusen takk Aud, for den fantastiske innsatsen du har lagt ned for å få dette til. Hundeheim vil være til en stor, stor glede for så ufattellig mange mennesker, forhåpentligvis og sannsynligvis i generasjer fremover - og jeg mener det når jeg sier det - jeg tror virkelig ikke vi hadde klart det uten deg, så tusen, tusen takk for din innsats og for at du er du❤️

Les mer om Himingsjp på UT.no: