Tilbake til Aktuelt

9 glade deltakere var med på tur til Månetjønnene, lørdag 15.juni

Publisert: 19. juni 2024
Turreferat
Mennesker står i en bratt bakke med trær i bakgrunn
Foto:

Vi var ni deltakere på fellestur til Månetjønnene, lørdag, 15.juni 2024, med Mari og Solbjørg som turledere. Værmeldingen var ikke den beste for dagen, men regnet holdt seg borte til vi var vel framme ved målet, hvor vi hadde en god rast med niste og kaffekok. På fjellryggen mellom de to tjønnene kunne vi se helt til jernbanebrua på Hjuksebø. På vegen opp var det små stopp ved Oddvars benk, til minne om en av Gvarv turlags ildsjeler, og Ringstul, ei hytte som står åpen for forbipasserende. På hjemtur ble det stopp for gruppefoto ved Blekktjønn, på Eivinds benk, nok en av Gvarv turlags ilddjeler. Deretter gikk turen innom Skåråfjell og Sudnuten, hvor det er flott utsikt til blant annet Maskat, Lifjell på Bøsida og Norsjø. Stemningen blant turfolket var upåklagelig hele drøye mila og dagen lang.

Solbjørg Underdahl