Tilbake til Aktuelt

Fin tur til Kalhovd med Bamble Turlag

Bamble Turlag arrangerte en tur til Kalhovd helgen 31.aug til 2. sept. Det var 15 deltakere på turen og været var perfekt med god temperatur og solskinn alle dagene.

Publisert: 03. september 2018
Skrevet av: Lars Tore Grimsland
Deltakerne samla utenfor Kalhovd Turisthytte.
Deltakerne samla utenfor Kalhovd Turisthytte. Foto:

På fredag ettermiddag vandret vi inn mot Mårsbrotet hvor vi hadde en hyggelig rast med god bevertning av turleder Reidun. På lørdag vandret vi inn til flyvraket under Skarsfjell. Flyet styrtet 2. nov 1944 og hvor den engelske flykapteinen Wilfred Surplice omkom mens de øvrige 6 av mannskapet berget livet. Dette var en krevende tur utenom merkede stier. På søndag vandret i området rundt Kalhovd.

Betjeningen på Kalhovd gjør en fantastisk jobb og maten er uforglemmelig. Spesielt må lammeskanken på lørdag og fredagens dessert "opphengt melk" nevnes. Bare maten i seg selv gjør at et besøk bør vurderes.

En stor takk til vertskapet fra oss i Bamble Turlag.

Bli DNT-medlem