Til Aktuelt

DNT Sunnmøre arrangerer friluftsskoler til sommeren

Er du mellom 10-14 og glad i å være ute? Bli med på friluftsskole i sommerferien!

Friluftsskole er gøy og lærerikt
DNT Sunnmøre arrangerer friluftsskoler i sommerferien Foto: Marius Dalseg Sætre

Opplev en uforglemmelig sommer med Friluftsskolen – en sommerferieuke for barn 10-13 år. Friluftsskolen er skapt for å gi deltakerne en fantastisk introduksjon til friluftsliv, samtidig som de har det gøy med flinke ledere. Gjennom en rekke aktiviteter og opplevelser, vil deltakerne få utforske naturen på en helt unik måte. Vi tilbyr et variert program som er spesielt utformet for å vekke interessen for friluftsliv og natur.

Våre dager er fylt med spennende eventyr og muligheter. Friluftsskolen varer 5 dager.

Du vil få lære nyttige ferdigheter, som å tenne bål, bygge ly og navigere i terrenget. Alt dette mens du skaper varige vennskap og gode minner med likesinnede deltakere.

Friluftsskole Ålesund

Informasjong og påmelding finner dere i aktivitetssytemet.

Tips gjerne venner og familie om du tror dette kunne være noe for dem.

Har dere økonomiske utfordringer? Vi kan gi noen gratisplasser per uke til dette formålet. Ta kontakt for en uforliktende prat.

Friluftsskole - andre steder
Vi ønsker å organisere friluftsskole andre steder som Ørsta/Volda, Giske, Sula og Ulsteinvik. Vil du engasjere deg for at det blir arrangert friluftsskole nærmere der du bor? Vi søker aktivitetsledere (over 20 år) og ungdomsledere (16-20år). Ta kontakt med oss!

Ansvarlig ledere;

- Erfaring med friluftsliv
- Erfaring med lede barn

Spørsmål/kontakt
Lyst til å jobbe på friluftsskole? Ta kontakt med Lasse Hoel, 45 88 54 01, lasse.hoel@dnt.no.

Bilder fra sommeråpning på Rauhelleren og Solheimstulen på Hardangervidda.