Sommer 2019.

Ranatrasken

Ranatrasken er et tradisjonsrikt aktivitetsprogram som allerede har rukket å hatt 25-års jubileum. Vi tør å påstå at det er et av kommunens største folkehelsetiltak, og det engasjerer hundrevis av turgåere årlig.

Det fins i dag mange ulike trimopplegg i kommunen, men Ranatrasken har holdt på samme oppskrift siden starten: Fysiske klippekort som klippes med orienteringskliper ute på turpostene. Postene varierer fra år til år, og beskrivelsene for postene finner man i heftet. Turpostene er også lagt ut på UT.no, og de dukker opp i kartet når man velger Turmål og steder i filtermenyen.

Årets poster:

• Svarttjønna på Ytteren
  • Vindskjermen på Mofjellet
  • Østerdalsknabben

Liste over alle postene på UT.no

Kort selges på følgende steder:

• Sportshuset Mo
  • ARK
  • DNT Rana og omegn

Det er 30 turposter på programmet for 2024. Klipper du minst 10 turmål blir du med i trekningen av fine premier. Alle barn som har gått minst fem turer og levert kort premieres.

Pris for Ranatrasken-kortene er 100 for voksen og 50 for barn. Heftet med turbeskrivelser selges utenom og koster 25.

Her kan du laste ned Ranatrasken-programmet for 2024.

Se Ranatrasken sin Facebook-gruppe, hvor medlemmer deler bilder, tips og ferske føreforhold.