Til DNT Rana og omegn
Fottur

Fellesturer og aktiviteter i DNT Rana og omegn

Vi arrangerer gjennom hele året fellesturer, kurs og andre aktiviteter. Turene legges ut fortløpende, og dukker da opp på denne siden.

Alle våre turer er Naturlos-turer i samarbeid med Polarsirkelen friluftsråd.

Her kan du lese litt mer om de ulike turgruppene våre:

Barnas turlag

Arrangerer jevnlige turer for barn og barnefamilier. Faste turer i løpet av året pleier å være Klatring, Grottetur, Hundekjøring og Kom deg ut-dagen. Gjengen i Barnas turlag ønsker veldig gjerne flere å spille på lag med. Er det deg? Vi hører gjerne fra deg.

DNT ung

Er et tilbud til ungdom mellom 13 og 25 år. Vi prøver å få aktivitet i denne gruppa igjen. Er du, eller kjenner du noen som er, interessert i å være med å bidra? Ta kontakt.

Fjellsportgruppa

Arrangerer fellesturer hovedsaklig i vinterhalvåret med fokus på alpine skiturer og trygg ferdsel i vinterfjellet. Arrangerer også årlige skredkurs og brekurs.

Turgruppa

Har et variert turprogram hele året, med både nære dagsturer og flerdagerturer i øde fjellområder.

Seniorgruppa

Har ukentlige lavterskelturer i Klokkerhagen nesten hele året. Hver torsdag kl 11.00 møtes de på parkeringen inne ved Hammeren. I tillegg har de et variert turprogram.