Topp 7 i Bymarka utenfor Trondheim.

Topp 7 i Nittedal 15. juni

Toppturen vår har for lengst rukket å bli populær, ikke bare for Nittedals turgjengere, men også blant deltakere utenfor bygda. I 2023 deltok 130 turgåere i fint vær med god stemning.

Publisert: 11. september 2023
Inspirasjon

Arrangement

Topp 7 er ca. 33 km lang, og innebærer 1250 høydemeter. Turen starter på Hakkim.
Topp 4 er 22 km, og innbærer 1000 høydemeter. Denne turen starter på Hakadal stasjon. Husk at det er mulig å gå deler av turene.

De 7 toppene er Sortungshøgda, Guritjernkollen og Bjørnholthøgda. Deretter krysser den dalen og går opp til Varingskollen, Veslekollen, Røverkula og Brennberget.

Oppmøte

Deltagerne blir busset ut fra Flammen som er startpunktet for alle turene og alle turene ender på Kulturverket Flammen.

• 7-topper: Oppmøte på Kulturverket Flammen kl 07.00. Derfra går det buss til Hakkim kl 07.15 hvor det er start.
  • 4-topper: Tidligst start er kl 09.30 på Hakadal stasjon. Det blir satt opp buss til Hakadal stasjon fra Kulturverket Flammen kl 10.00.

Turen må avsluttes med innsjekk på Flammen før kl 21.00.

Pris: For DNT-medlemmer kr 300, ikke-medlemmer kr 350, barn under 18 år kr 200.

7 topper: HER

4 topper: HER

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka