Bilder fra Barnas turlag, Nes.
Ikke kommersielt bruk.

Vil du jobbe med friluftsliv i sommer?

Er du friluftsinteressert og har lyst til å jobbe utendørs med barn og unge? Da kan vi ha sommerjobben for deg!

Publisert: 26. april 2024
DNTs tilbud

Vi trenger aktivitetsleder til:

Friluftskolen

Friluftsskolen er et ferietilbud i nærmiljøet for barn og ungdom, med hovedfokus på 10-13 åringer. Målet med Friluftsskolen er å gi deltakerne lystbetont introduksjon til friluftsliv. Friluftsskolen arrangeres på dagtid over 3 - 5 dager. Det kan være én overnatting, men er ikke  et sammenhengende leirtilbud. Friluftsskolen er et samarbeid mellom Den Norske Turistforening (DNT) og Friluftsrådenes landsforbund (FL).

Åpne dager

Vi inviterer til åpne DNT-dager og åpner opp flere nydelig DNT-hytter i Oslo. Disse dagene tilrettelegger vi for at du kan prøve kajakk, utforske livet i fjæra, gå turbosti eller rett og slett bare slappe av og nyte sommerdagen.

Basecamp

I sommer arrrangerer vi flere ulike Basecamp i Oslo-området. På BaseCamp legger vi til rette for lek og aktiviteter.

Hva kreves av en aktivitetsleder?

Som aktivitetsleder viser du engasjement, formidlingsglede, er imøtekommende og tålmodig. Du har samtidig evnen til å være bestemt når det trengs. Du organiserer godt og kan lede en gruppe gjennom aktiviteter på en trygg måte, med fokus på sikkerhet og trivsel.

Flott om du har dokumentert kompetanse på førstehjelp/livredning eller annen form for gruppeledelse eller friluftsaktivitet. Hvis du ikke har dokumentert kompetanse på dette, vil vi tilby nødvendige kurs (som også honoreres).
Du må være fylt 18 år for å få lederoppgaver, men ungdom mellom 16 og 18 kan også søke sommerjobb som friluftsassistent. Du får verdifull erfaring og attest om ønskelig.

Send oss søknad

Fortsatt interessert? Da må du skrive en søknad med CV og sende den til torill.hallingstad@dnt.no

Lønn

Lønn er noe differensiert etter alder og erfaring. Lederansvar godtgjøres ekstra. Det er krav om politiattest.

Søknadsfrist

Søknadsfrist: mandag 13. mai 2024