Kom deg ut-dagen på Nedre Gupu i Bærum, 2.september 2012.

Slik kommer du deg til Nedre Gupu

Nedre Gupu er lett tilgjengelig og ligger sentralt i Vestmarka

Publisert: 13. oktober 2023
Artikkel

Adkomst fra Bærum

Vestmarkveien går fra Slependen inn til P-plass på Franskleiv (Vestmarksetra). Fra Franskleiv er det 700 meter på sti inn til Nedre Gupu. Det går lysløype nesten hele veien fra Franskleiv til Nedre Gupu, bare ikke de siste 200 metrene.

Buss 762 går fra Sandvika til Kattås. Derfra er det ca. 1 km langs veien til Franskleiv eller litt lenger om man går stien rundt Kattåsen.

Det går også bilvei fra Franskleiv til Nedre Gupu. Denne er stengt med bom på Franskleiv og krever kjøretillatelse.

Adkomst fra Asker

Til fots eller på ski fra Semsvannet, ca 3 km. Det er ordinær blå- og rødmerket skilting inn til Nedre Gupu.