Tilbake til Aktuelt

8.-klassingene gikk i vannet på Fornebu

DNT Bærum Turlag arrangerte et introduksjonskurs i kajakk for 8. klassinger på Hundsund skole i Bærum.

Publisert: 05. juli 2024
Foto: Jan Eldegard Hjelle

På Hundsund skole på Fornebu fikk nær 150 elever i 8. klasse tilbud om å gjennomføre introduksjonskurs i kajakk i dagene 10-14. juni. DNT stilte opp med instruktører og utstyr ved kajakkanlegget på Oksenøya og rundt 130 elever fikk sitt våttkort etter gjennomført kurs. Dette var svært populært blant elevene.

Flere uttrykte spenning rundt hvordan det ville være å velte og om de ville greie å komme opp igjen i kajakken. Vi så mange store smil blant elevene da de forsto at de mestret dette.

Vi håper å se mange av disse unge i kajakk på fjorden i årene som kommer.