Mårbu turisthytte

Mårbu turisthytte ligger sørøst på Hardangervidda ​​​​​​​ved innsjøen Mår.

Publisert: 04. oktober 2023
DNTs tilbud

Velkommen til Mårbu turisthytte!

BESTILL DITT OPPHOLD HER

Mårbu har sommeråpning 24.juni!

Mårbu turisthytte, idyllisk plassert langs Søre Nordmannsslepa ved nordenden av vannet Mår, rett ved grensen til Hardangervidda nasjonalpark. Sommerstid kan du ta båt fra Synken over Mår til hytta, eller gå inn til fots. Mårbu er ideelt for hytte-til-hytteturer, flotte dagsturer og lengre opphold for barnefamilier.

Overnattinsmuligheter
Mårbu turisthytte har 38 sengeplasser fordelt på 2-, 4-, eller 6-mannsrom, med vaskerom, dusj og tørkerom tilgjengelig for alle gjester. Vi anbefaler å forhåndsbestille overnatting via våre nettsider eller direkte til hytta. Ved forhåndsbestilling tilbyr vi fullpensjon som inkluderer frokost, lunsj og middag. Husk å fremvise gyldig medlemskort for å få medlemspriser.

Lokal tradisjonsmat
Når hytta er betjent, serveres det treretters middag hver dag, laget med lokale råvarer og inspirasjon fra tradisjonelle matretter. Dette gir deg en smakfull avslutning på en dag fylt med naturopplevelser.

Familievennlig og tilrettelagt for Barn
DNT Drammen og Omegn tilbyr gratis overnatting og reduserte matpriser for barn på tur til Mårbu og Rauhelleren, noe som gjør det enda enklere for familier å nyte naturen sammen. Husk å ta med gyldig medlemskort for å benytte deg av disse fordelene.

Området rundt Mårbu byr på et variert utvalg av aktiviteter

Fotturer: Både korte og lengre turer på godt merkete stier. Det småkuperte terrenget nær hytta er perfekt for barnefamilier, og de som vil oppleve området rundt hytta. Ønsker du å gå hytte til hytte på Hardangervidda er stiene godt merket med røde T-er.

Fiske: Fiske på Hardangervidda er velkjent, og muligheten rundt Mårbu byr også på gode fiske vann i kort avstand fra hytta.

Ski: På vinteren er skiløypene "stikket" for at det skal bli enklere å navigere. Her er muligheten mange for å bevege seg fra hytte til hytte.Familievennlig og tilrettelagt for barn

ÅPNINGSTIDER og ADKOMST

E-post: marbu@dnt.no

Bestyrere: Anne Grethe Myrann og Stein Rudi

Følg oss gjerne på

Pris for opphold hos oss

VIKTIG INFO OM VEIEN INN TIL KALHOVD OG SYNKEN!
Her finner du mye informasjon og fine turtips for Hardangervidda
Merking av vinterruter i fjellet
Villrein og tamrein
villrein på snø i fjellet

Villrein og tamrein

DNT har hytter og ruter i mange villrein- og tamreinområder. Derfor jobber vi for å bidra til en bærekraftig villreinforvaltning og tilrettelegge for et friluftsliv som tar hensyn til villrein og tamrein.

Les videre

Bli frivillig hos oss
Topp 7 i Bymarka utenfor Trondheim.
Bli frivillig hos oss
Bestill ditt opphold her!
Ta båten over Mår til oss.