Til Turområder

Jøldalen juli 2023 Inspirasjon
Publisert: 12. mai 2023

Kremturer fra DNT-hyttene i Trollheimen

Alpine topper og lune daler med tradisjonsrike hytter danner en fin ramme for fjellturer både sommer og vinter i Trollheimen, et område som også blir "perlen blant norske fjelltrakter". Variasjonene og kontrastene preger naturen i Trollheimen og har begeistret et økende antall fotturister i godt over hundre år. Skal du besøke en eller flere hytter i Trollheimen, fins det utallige flotte dagsturer å gå dersom du ønsker å bruke hytta som "basecamp" mens du utforsker området. Vi har samlet noen av de fineste kremturene fra hver hytte.

Hytte-til-hytte turer i Trollheimen
To personer med tunge ryggsekker går i varmt vær på tvers av bildet, med en grønn ås i bakgrunnen Inspirasjon
Publisert: 12. mai 2023

Hytte-til-hytte turer i Trollheimen

Bedre tilbud med tog og buss til fjells i Trøndelag
Naturlandskap, hvor en litt overvokst vei med to hjulspor strekker seg fra synspunktet og inn i bildet. På høyresiden av veien er en liten hvit vardestein med påmalt rød T. Mellom oss og fjellet i bakgrunnen kan man så vidt skimte en regnbue. Inspirasjon
Publisert: 20. juli 2023

Bedre tilbud med tog og buss til fjells i Trøndelag

Annonse:
DNT-hyttene i Trollheimen
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.

DNT-hyttene i Trollheimen

Et besøk i Trollheimen er ikke bare en storslått naturopplevelse. Turisthyttene, fjellgårdene og den varierte naturen gjør sitt til at turen også blir en uforglemmelig kulturopplevelse. Jo, Trollheimen er kontrastrik og storslått - og få er de som angrer på at de lot seg friste til et møte med trollene.

Les videre