Til Turområder
Fjell

Utforsk Ryfylkeheiane

Forrevent og storslått. Grått og grønt. Kontrastene er store i Ryfylkeheiene! Fra de mektige fjordene i Ryfylke til de vidstrakte fjellviddene østover mot Setesdalsheiene er det alt fra åpne daler med frodige stølsområder og saftige grønne beiter til nakne, grå fjellvidder overstrødd med stein. Mektige fjell som Snønuten og Vassdalseggi ligger som merkesteiner i landskapet. Ryfylkeheiane har et omfattende hytte- og rutenett. Her ligger perler som Stranddalen, Jonstølen, Viglesdalen og Melands Grønahei. Rutenettet gjennom Ryfylkeheiane henger sammen, og danner et nettverk fra Haukeliseter i nord, til Kvitlen i sør.

Disse hyttene kan du besøke i Ryfylkeheiane
Inspirasjon
Publisert: 01. juni 2023

Disse hyttene kan du besøke i Ryfylkeheiane

En tur fra mektige fjorder til vidstrakte fjellvidder gjennom Ryfylkeheiene er noe alle bør unne seg. Mellom koselige selvbetjente hytter og til noen perler av betjente hytter. Her får du oversikten over alle hyttene du kan besøke i magiske Ryfylkeheiane.

Våre beste tips til å oppleve Lysefjorden rundt
Lysefjorden. Bading. Kaffe. Kaffebål. Utsikt. Fantapytten. Kjartan Aakre på bildet. Inspirasjon
Publisert: 09. juni 2023

Våre beste tips til å oppleve Lysefjorden rundt

Her er fem hytte- til hytteturar i Ryfylkeheiane
Sommerhelg på nydelige Taumevatn turisthytte i Sirdal. Inspirasjon
Publisert: 03. oktober 2023

Her er fem hytte- til hytteturar i Ryfylkeheiane

Annonse:
10 unike toppturer i Ryfylkeheiane

Stavanger Turistforening gir deg 10 toppturer fra hav til hei du burde ha på din "bucket list"!

Les videre

Fersk føremelding fra Ryfylkeheiane

Vi oppdaterer ukentlig føremeldingen for Ryfylkeheiane, slik at du kan være forberedt til turen.

Føremelding