Storhøliseter

En hytte på Omveien - den nye langruta fra Lillehammer i øst til Sognefjorden i vest, en rute hvor man krysser Fjell-Norge på tvers og får oppleve det mest spektakulære landet har å by på.

Om OMVEIEN

Omveien er et 221 km langt eventyr som tar deg fra Lillehammer i Øst til Sognefjorden i vest. Underveis skal du inn i noe av det mest spektakulære fjell-landskapet vi har i Norge.

Publisert: 12. oktober 2023
DNTs tilbud

Du kan gå Omveien etappevis over flere sesonger eller gå hele turen i ett. Du følger Turistforeningens merkede ruter og overnatter på betjente og selvbetjente hytter. Derfor kan du pakke lett og slippe å bære telt, sovepose og mat. Her er det få begrensninger, ligg gjerne flere dager på én hytte og plukke spektakulære topper, eller gå lengre etapper på veien!

Kart

Kartbilde over OMVEIEN-ruta

OMVEIEN kartpakke

Før du drar på tur er det viktig at du skaffer deg turkartene som gjelder for OMVEIEN og at du planlegger godt.

Kart kan kjøpes i Tursenteret i Storgata 3 i Oslo eller via vår nettbutikk. Dette er kartpakken for OMVEIEN:

• Nordeca Norgeserien 10050 Mjøsbyene 1:50 000
  • Nordeca Norgeserien 10057 Espedalen 1:50 000