Våre partnere

Våre partnere hjelper oss til å gi flest mulig naturopplevelser for livet. Med deres bidrag kan vi gjennomføre viktige prosjekter, arrangementer og aktiviteter gjennom hele året. Vi takker varmt for støtten!

Turpartnere


Atea er en stolt samarbeidspartner med DNT og støtter arbeidet med å fremme folkehelsen. Atea og DNT ønsker å bidra med å skape gode opplevelser før, under og etter turen – hele livet.

I over 50 år har Atea bygget hele Norge med IT gjennom å levere teknologi av og for mennesker. Vi brenner for et varmere, smartere og mer bærekraftig samfunn hvor teknologi kan være med på å gjøre en forskjell i dag – og i morgen.

Atea er opptatt av bærekraftig IT. Les mer om GoITloop, et tiltak og en løsning som ivaretar både miljø og innovasjon.

En sunn folkehelse er viktig for et bærekraftig samfunn. God helse gir lavere sykefravær og bedre trivsel på jobb. Jeg gleder meg også selv til å være med på tur når vi er med på å digitalisere friluftstilbudet i hele Norge. Håper vi sees på stien! Michael Jacobs, adm dir Atea

NorgesGruppen og Den Norske Turistforening jobber sammen for at flere skal oppleve naturglede i Norge. NorgesGruppen og DNT ønsker å fremme sunn mat, et aktivt friluftsliv og naturvern som sentrale elementer for den norske folkehelsen.

NorgesGruppen ønsker å brøyte vei og fokusere innsatsen for en fremtid med bærekraftige valgmuligheter.

Både DNT og NorgesGruppen har røtter som går 150 år tilbake, og nå finner vi sammen for å gjøre en felles innsats for folks helse. Vi er til stede over hele landet gjennom DNTs hytter og NorgesGruppens butikker. Vår historie og rekkevidde gir oss kraft og mulighet til å påvirke den norske folkehelsen positivt. Daniel Sellevoll, NorgesGruppen

Norsk Tipping bidrar gjennom sine spill til store overskudd til samfunnsnyttige formål og spennende opplevelser for alle, om dette er i en ballbinge, i en konsertsal eller ute i naturen. Selskapet er gjennom tildeling av spillemidler blant annet en viktig medspiller for DNTs medlemsforeninger og hyttene i systemet. I tillegg bidrar selskapet med konkurranser og aktiviteter hvert år på Kom deg ut-dagene og aktiviteter rettet mot unge voksne gjennom et samarbeid med DNT ung. Gjennom samarbeidet med DNT sentralt har Norsk Tipping også en lokal avtale med Hamar og Hedemarken Turistforening. Les om Norsk Tippings samfunnsansvar.

Norsk Tippings samfunnsoppdrag er å tilby attraktive og ansvarlige spill, og bidra til overskudd til samfunnsnyttige formål. Norsk Tipping håper å kunne bidra til å få enda flere nordmenn ut på tur gjennom samarbeidet med DNT og derigjennom gjøre viktige målgrupper kjente med selskapets virksomhet. Pål Enger, sponsorsjef

Gjensidige Forsikring støtter DNT i arbeidet med å fremme folks helse. Samtidig gir de DNT-medlemmer gode rabatter på forsikringer. Som medlem kan du blant annet få inntil 26 prosent rabatt ved kjøp av ny reiseforsikring, og inntil 18 prosent rabatt på andre fritidsforsikringer i Gjensidige. Gjensidige har også klare målsettinger knyttet til bærekraft.

Vi tror at gode fritidsopplevelser blir enda bedre hvis vi føler oss trygge og godt forberedt. God planlegging inkluderer derfor også utvalgte forsikringer for ditt friluftsliv. Les mer om DNT-fordelene i Gjensidige på

www.gjensidige.no/DNT

Ring Gjensidige på 915 03100 og oppgi medlemsnummer når du vil benytte deg av dette tilbudet. Rabatten gjelder alle medlemmer, med unntak av de som evt. har reservert seg på ​​​​​​​ Min side.


Bergans har som målsetting å få flest mulig ut på tur, og fokuserer nå på et brattere friluftsliv gjennom støtte til DNT fjellsport. Bergans tilbyr produkter til ansatte, tillitsvalgte, turledere og dugnadsfolket i DNT, og har også en egen kleskolleksjon til DNT fjellsport.

Bergans brenner for at folk skal være ute, nyte naturen og oppleve turglede. I dag og i fremtiden.

Målsetningen med samarbeidet er å bidra til å gi folk flest gode turopplevelser. Riktig bekledning er en forutsetning for gode naturopplevelser under forhold som tidvis kan være utfordrende i norske fjell. I kommunikasjon med Turistforeningen og organisasjonens medlemmer får Bergans viktige tilbakemeldinger som bidrar til å skape best mulig utstyr for turer i skog og fjell. Anders Sten Nessem, Brand Communication Manager

​​​​​​​


Vy og Den Norske Turistforening vil i fellesskap inspirere folk til å komme seg på tur, og ønsker at flere skal reise kollektivt og miljøvennlig. Sammen vil Vy og DNT presentere turforslag som passer for alle.

Både Vy og DNT har over hundre års erfaring med å tilrettelegge for gode naturopplevelser. DNT er derfor en naturlig samarbeidspartner i arbeidet med å inspirere flere til å ferdes i naturen på en miljøvennlig måte. konsernsjef Geir Isaksen i Vygruppen


Gilde og Den Norske Turistforening vil i fellesskap jobbe for at enda flere kommer seg på tur, med god turmat i sekken. Som et ledd i dette vil Gilde blant annet støtte DNTs matsatsing, arbeid med Barnas turlag og DNTs nye turapp Sjekk-UT, som ble lansert i 2017. Gilde gjør mye i forbindelse med bærekraft, og er opptatt av at Norge og norsk landbruk leverer på Paris-avtalen om redusert klimaavtrykk innen 2030.

«DNT har vært en ønskepartner for Gilde, så vi er veldig glade for at vi nå har fått på plass en avtale. For mange er Gilde sine produkter allerede en viktig del av turopplevelsen. Pølser og brødskiver med godt pålegg gir både energi og motivasjon til små og store turgåere. Med det nye samarbeidet ønsker Gilde å bidra til å tilrettelegge for enda flere turer» Arne Kristian Kolberg, Konsernsjef Nortura

Samarbeidspartnere


Kvikk Lunsj er opptatt av at fremtidige generasjoner skal ha gleden av turtradisjoner og gode naturopplevelser. Hele Norges tursjokolade har valgt å fokusere på prosjektet «Sommeråpning» av hyttene og støtter også DNTs arbeid med sykkelturer.

Kvikk Lunsj har i all tid vært opptatt av å fremme turgleden og en aktiv livsstil og derfor har vi et langsiktig samarbeid med DNT. Gjennom DNT støtter vi blant annet den frivillige innsatsen til alle ildsjelene som merker og rydder stier og vedlikeholder hytter. Kvikk Lunsj kommer også med gode råd på veien. På 60-tallet ble fjellvettreglene trykket på emballasjen, og i dag vies innsiden og baksiden av emballasjen til å formidle turtips. Gina Bjerck Heitmann, Brand Manager Freia Countlines

Devold® of Norway er samarbeidspartneren som er lideskapelig opptatt av å inspirer til å bruke naturen, og til å formidle hvor viktig det er å kle seg riktig fra bunnen. Med den beste merinoull kvaliteten og fokus på ullundertøy og sokker, støtter Devold DNT’s turledere med kvalitetsprodukter med optimal komfort og beskyttelse. Samtidig bidrar de med kunnskap om ullens naturlige egenskaper og med gode, bærekraftige produkter til medlemsforeninger over hele landet.

Vi oppfordrer til å bruke naturen akkurat slik man ønsker - til rekreasjon, til å utforske, til å lære, til å flytte egne grenser, til å møte mennesker, eller til å søke stillhet –mulighetene er endeløse, bare fantasien vår setter grenser. Derfor er det veldig berikende å være i et langsiktig partnerskap med DNT som hver dag inspirerer og legger til rette for å bruke naturen på en trygg og bærekraftig måte. Vi i Devold ser det som vår oppgave å levere riktig bekledning for ulike aktiviteter og 4 årstider. Gro Elisabeth Naalsund, Marketing Direktør

 Møllerens og DNT har i fellesskap fokus på sunn turmat og vil utvikle produkter til salg i dagligvare, storhusholdning og til DNTs hytter. Sammen har vi utviklet en ny pakningen til porsjonsposen med havregrøt, hvor man blant annet finner informasjon om DNTs tilbud. Havregrøten selges i flere matbutikker, og DNT får en andel av salget pr. pose som selges. Les mer om Møllerens miljøansvar.


Helt siden 1920 har Viking Footwear produsert fottøy som takler de våte og røffe værforholdene i Norden. Med hundre års erfaring og ekspertise, fortsetter Viking utviklingen gjennom innovasjon, design og kompromissløs testing for å skape det perfekte fottøyet. Viking Footwear ser det som en viktig del av sitt virke å vise samfunnsansvar og ikke minst ta et standpunkt i samfunnet vi er en del av.

Viking er et norsk selskap som produserer fottøy for å bidra til et aktivt utendørsliv i hverdag og fritid. DNT og Viking spiller sammenfallende positive roller i samfunnet, og samarbeidet passer som hånd i hanske for oss. Godt fottøy gir turglede! Trond Langeland, administrerende direktør

Kontakt oss

Har du spørsmål om DNTs partnerarbeid eller ønsker din bedrift å bli partner til DNT, ta kontakt med:

Lars Erik Svanberg, avdelingsleder finansiering og rammevilkår

Mobil: 975 21 985

lars.erik.svanberg@dnt.no