Våre partnere

Våre partnere hjelper oss til å gi flest mulig naturopplevelser for livet. Med deres bidrag kan vi gjennomføre viktige prosjekter, arrangementer og aktiviteter gjennom hele året. Vi takker varmt for støtten!

Turpartnere


Klikk her for å skrive tekst.

Atea er en stolt samarbeidspartner med DNT og støtter arbeidet med å fremme folkehelsen. Atea og DNT ønsker å bidra med å skape gode opplevelser før, under og etter turen – hele livet.

I over 50 år har Atea bygget hele Norge med IT gjennom teknologi av og for mennesker. Vi brenner for et varmere, smartere og mer bærekraftig samfunn hvor teknologi kan være med på å gjøre en forskjell i dag – og i morgen.

Fremtiden er ikke noe som skjer, det er noe vi skaper. Sammen.

Klikk her for å skrive tekst.

NorgesGruppen og Den Norske Turistforening jobber sammen for at flere skal oppleve naturglede i Norge. NorgesGruppen og DNT ønsker å fremme sunn mat, et aktivt friluftsliv og naturvern som sentrale elementer for den norske folkehelsen.

Både DNT og NorgesGruppen har røtter som går 150 år tilbake, og nå finner vi sammen for å gjøre en felles innsats for folks helse. Vi er til stede over hele landet gjennom DNTs hytter og NorgesGruppens butikker. Vår historie og rekkevidde gir oss kraft og mulighet til å påvirke den norske folkehelsen positivt. Daniel Sellevoll, NorgesGruppen

Norsk Tipping bidrar gjennom sine spill til store overskudd til samfunnsnyttige formål og spennende opplevelser for alle, om dette er i en ballbinge, i en konsertsal eller ute i naturen. Selskapet er gjennom tildeling av spillemidler blant annet en viktig medspiller for DNTs medlemsforeninger og hyttene i systemet. I tillegg bidrar selskapet med konkurranser og aktiviteter hvert år på Kom deg ut-dagene og aktiviteter rettet mot unge voksne gjennom et samarbeid med DNT ung. Gjennom samarbeidet med DNT sentralt har Norsk Tipping også en lokal avtale med Hamar og Hedemarken Turistforening. 

Norsk Tippings samfunnsoppdrag er å tilby attraktive og ansvarlige spill, og bidra til overskudd til samfunnsnyttige formål. Norsk Tipping håper å kunne bidra til å få enda flere nordmenn ut på tur gjennom samarbeidet med DNT og derigjennom gjøre viktige målgrupper kjente med selskapets virksomhet. Pål Enger, sponsorsjef

Gjensidige Forsikring støtter DNT i arbeidet med å fremme folks helse. Samtidig gir de også et godt tilbud til DNTs medlemmer. Som DNT-medlem kan du få inntil 26 prosent rabatt på flere fritidsforsikringer i Gjensidige.

Vi tror at gode fritidsopplevelser blir enda bedre hvis vi føler oss trygge og godt forberedt. God planlegging inkluderer derfor også utvalgte forsikringer for ditt friluftsliv. Les mer om DNT-fordelene i Gjensidige på

www.gjensidige.no/DNT

Ring Gjensidige på 915 03100 og oppgi medlemsnummer når du vil benytte deg av dette tilbudet. Rabatten gjelder alle medlemmer, med unntak av de som evt. har reservert seg på Min side.


Bergans har som målsetting å få flest mulig ut på tur, og fokuserer nå på et brattere friluftsliv gjennom støtte til DNT fjellsport. Bergans tilbyr produkter til ansatte, tillitsvalgte, turledere og dugnadsfolket i DNT, og har også en egen kleskolleksjon til DNT fjellsport.

Målsetningen med samarbeidet er å bidra til å gi folk flest gode turopplevelser. Riktig bekledning er en forutsetning for gode naturopplevelser under forhold som tidvis kan være utfordrende i norske fjell. I kommunikasjon med Turistforeningen og organisasjonens medlemmer får Bergans viktige tilbakemeldinger som bidrar til å skape best mulig utstyr for turer i skog og fjell. Anders Sten Nessem, Brand Communication Manager

​​​​​​​


Vy og Den Norske Turistforening vil i fellesskap inspirere folk til å komme seg på tur, og ønsker at flere skal reise kollektivt og miljøvennlig. Sammen vil Vy og DNT presentere turforslag som passer for alle.

Både Vy og DNT har over hundre års erfaring med å tilrettelegge for gode naturopplevelser. DNT er derfor en naturlig samarbeidspartner i arbeidet med å inspirere flere til å ferdes i naturen på en miljøvennlig måte. konsernsjef Geir Isaksen i Vygruppen


Gilde og Den Norske Turistforening vil i fellesskap jobbe for at enda flere kommer seg på tur, med god turmat i sekken. Som et ledd i dette vil Gilde blant annet støtte DNTs matsatsing, arbeid med Barnas turlag og DNTs nye turapp Sjekk-UT, som ble lansert i 2017.

«DNT har vært en ønskepartner for Gilde, så vi er veldig glade for at vi nå har fått på plass en avtale. For mange er Gilde sine produkter allerede en viktig del av turopplevelsen. Pølser og brødskiver med godt pålegg gir både energi og motivasjon til små og store turgåere. Med det nye samarbeidet ønsker Gilde å bidra til å tilrettelegge for enda flere turer» Arne Kristian Kolberg, Konsernsjef Nortura

Samarbeidspartnere


Kvikk Lunsj er opptatt av at fremtidige generasjoner skal ha gleden av turtradisjoner og gode naturopplevelser. Hele Norges tursjokolade har valgt å fokusere på prosjektet «Sommeråpning» av hyttene og støtter også DNTs arbeid med sykkelturer.

Kvikk Lunsj har i all tid vært opptatt av å fremme turgleden og en aktiv livsstil og derfor har vi et langsiktig samarbeid med DNT. Gjennom DNT støtter vi blant annet den frivillige innsatsen til alle ildsjelene som merker og rydder stier og vedlikeholder hytter. Kvikk Lunsj kommer også med gode råd på veien. På 60-tallet ble fjellvettreglene trykket på emballasjen, og i dag vies innsiden og baksiden av emballasjen til å formidle turtips. Gina Bjerck Heitmann, Brand Manager Freia Countlines

Devold® of Norway er samarbeidspartneren som er lideskapelig opptatt av å inspirer til å bruke naturen, og til å formidle hvor viktig det er å kle seg riktig fra  bunnen. Med den beste merinoull kvaliteten og fokus på ullundertøy og sokker, støtter Devold DNT’s turledere med kvalitetsprodukter med optimal komfort og beskyttelse. Samtidig bidrar de med kunnskap om ullens naturlige egenskaper og med gode produkter til medlemsforeninger over hele landet.

Vi oppfordrer til å bruke naturen akkurat slik man ønsker - til rekreasjon, til å utforske, til å lære, til å flytte egne grenser, til å møte mennesker, eller til å søke stillhet –mulighetene er endeløse, bare fantasien vår setter grenser. Derfor er det veldig berikende å være i et langsiktig partnerskap med DNT som hver dag inspirerer og legger til rette for å bruke naturen på en trygg og bærekraftig måte. Vi i Devold ser det som vår oppgave å levere riktig bekledning for ulike aktiviteter og 4 årstider. Gro Elisabeth Naalsund, Marketing Direktør

 Møllerens og DNT har i fellesskap fokus på sunn turmat og vil utvikle produkter til salg i dagligvare, storhusholdning og til DNTs hytter. Sammen har vi utviklet en ny pakningen til porsjonsposen med havregrøt, hvor man blant annet finner informasjon om DNTs tilbud. Havregrøten selges i flere matbutikker, og DNT får en andel av salget pr. pose som selges. Vi har også i samarbeid med Møllerens og Bakehuset en serie brød kalt Naturlig Sunt, som vi ønsker at skal bidra til sunne matpakker på tur. Brødet finnes i NorgesGruppens butikker.


Helt siden 1920 har Viking Footwear produsert fottøy som takler de våte og røffe værforholdene i Norden. Med hundre års erfaring og ekspertise, fortsetter Viking utviklingen gjennom innovasjon, design og kompromissløs testing for å skape det perfekte fottøyet.

Viking er et norsk selskap som produserer fottøy for å bidra til et aktivt utendørsliv i hverdag og fritid. DNT og Viking spiller sammenfallende positive roller i samfunnet, og samarbeidet passer som hånd i hanske for oss. Godt fottøy gir turglede! Trond Langeland, administrerende direktør

Kontakt oss

Har du spørsmål om DNTs partnerarbeid eller ønsker din bedrift å bli partner til DNT, ta kontakt med:

Caroline Haugsten, leder kommersiell avdeling

Mobil: 934 58 517

caroline.haugsten@dnt.no