Medlemsservice

Kontakt oss

Telefon: 40 00 18 70
medlem@dnt.no

Åpningstider telefon
Tirsdag, onsdag og fredag:  
09.00 - 15.30
Mandag og torsdag:  
10.00 - 15.30

Ta gjerne kontakt med oss via Facebook eller Twitter.

Trenger du turtips? Finn turer og hytter på UT.no

Medlemsbevis på SMS

Få gyldig kvittering på ditt medlemskap tilsendt gratis på SMS.

Laster, vennligst vent...

SMS med ditt medlemsnummer har blitt sendt til .
Vi fant ikke mobilnummer i vårt medlemssystem. Vennligst opprett bruker på Min side for å legge inn mobilnummeret ditt, eller kontakt DNTs medlemsservice på medlem@dnt.no.
Beklager, det oppstod en teknisk feil. Vennligst prøv igjen senere, eller ta kontakt med medlemsservice på medlem@dnt.no dersom feilen vedvarer.
Du har sendt for mange SMS-forespørsler på kort tid! Vennligst vent en stund før du prøver igjen.

Vanlige spørsmål og svar om medlemskap

Medlemskap

Hvordan blir jeg medlem?
Meld deg raskest og enklest inn på nett. www.dnt.no/medlem Velger du å betale med kort, får du gyldig medlemsbevis omgående. Det er også mulig å be om faktura, eller kjøpe medlemskap hos din lokale medlemsforening. 

Hvor lenge varer medlemskapet?
Medlemskapet følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember. Pris på medlemskap er det samme gjennom hele året. Etter 1. november, starter salg av medlemskap for påfølgende år.

Hvordan fungerer familiemedlemskap?
En familie bosatt på felles adresse, med opp til to voksne over 26 år og fritt antall barn/familiemedlemmer (under 26 år) kan være med i en familie. Dere mottar èn faktura, og medlemskort til hvert enkelt medlem. Eksisterende medlemmer kan registrere dette på Min side, for å gjøre om medlemskap til Familiemedlemskap. Husk å registrere navn og fødselsdato på ALLE som skal tilhøre Familiemedlemskapet. Les mer her.

Hvordan melder jeg adressendring?
Du endrer selv din adresse via Min side eller kontakter oss på medlemsservice.

Kan jeg være medlem når jeg bor i utlandet?
Javisst! Ønsker du også få tilsendt Fjell og Vidde og årbok ber du om et portotillegg på 100NOK pr år

Kan jeg lese Fjell og Vidde elektronisk?
Ja, det kan du på Min side. Her finner du et rikholdig arkiv av tidligere blader, og kan også velge om du ikke trenger få tilsendt bladet i posten en periode.

Jeg ønsker å gi bort et medlemskap i gave. Hvordan gjør jeg det?
Hvis du ønsker å gi bort medlemskap i gave, kan du bestille det via Gavemedlemskap.

Hvordan kan jeg bli medlem av en annen lokal medlemsforening?
Dersom du ønsker medlemskap i annen forening enn den du normalt sokner til, må du ta kontakt med medlemsservice.

Jeg har vært medlem tidligere, og ønsker nå å bli medlem igjen. Hvordan fornyer jeg medlemskapet?
Ta kontakt med medlemsservice.

Jeg blir ikke medlem i rett medlemskategori, selv om jeg er innenfor aldersgrensen. Hvorfor?
Medlemskategorien bestemmes ut i fra din alder ved utgangen av det gjeldende medlemsåret. Hvis du for eksempel blir 19 år i løpet av året vil du bli ungdomsmedlem, selv om du er 18 år når du melder deg inn. Er du ufør må du forevise/sende oss kopi av Honnørrabattkortet ditt.

Hvordan melder jeg meg ut?
Ønsker du å ikke være medlem neste år, er det fint om du gir beskjed til medlemsservice. Da trenger vi ikke sende betalingspåminnelser i posten til deg.

Jeg er utmeldt, men får fortsatt giro og/eller blad. Hvorfor?
Utmeldingen og utsending av blad kan ha krysset hverandre. Det vil si at prosessen med utsending av giro/blad allerede var i gang da vi mottok utmeldingen. Normalt vil du få Fjell og Vidde ut året du har betalt for.

Kan et medlemskap overføres til en annen person?
Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres til annen person. Det finnes ingen unntak fra denne regelen.


Medlemsbevis

Jeg har mistet mitt gyldige medlemskort. Hvordan får jeg et nytt?
Du kan få tilsendt gyldig medlemsbevis gratis på SMS. Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet øverst på denne siden siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side.

Hvordan får jeg bekreftelse på medlemskapet på SMS?
Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet øverst på siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side.  

Jeg glemte å be om oblat/kvittering i nettbanken. Hvordan kan jeg få et nytt?
Husk at du også kan få tilsendt gyldig medlemsbevis gratis på SMS eller app. Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet til øverst på siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side.


Betaling

Hvordan fornyer jeg min kontingent dette året?
Du finner betalingsinfo på Min side. Du kan også kontakte medlemsservice for ny faktura.

Hvorfor stemmer ikke beløpet på giroen med oppgitt kontingentpris?
Din lokale medlemsforening kan ha en annen medlemskontingent enn standardprisene.

Hva gjør jeg dersom medlemskapet er betalt flere ganger?
Ta kontakt med medlemsservice så vil vi refundere beløpet. Husk å oppgi kontonummer.

Har DNT AvtaleGiro/eFaktura?
Ja. Bruker du nettbank kan du velge å motta AvtaleGiro eller eFaktura hos oss. Registreringen gjør du selv i nettbanken når du betaler kontingenten. Du vil da fra neste år få årskontingenten direkte i nettbanken din.

Hva gjør jeg med giroen når jeg får nytt medlemskort?
Har du AvtaleGiro eller eFaktura fungerer giroen kun som adressebærer for årboken.

Hvorfor er KID-nummeret og kontingenten X'et ut på giroen?
Når KID-nummeret og kontingenten er byttet ut med XXXXXXXX betyr det at du har inngått en AvtaleGiro eller eFaktura i nettbanken din. For å unngå dobbeltbetalinger har vi fjernet betalingsinformasjonen.

Hvordan avslutte AvtaleGiro eller eFaktura?
Du avslutter (slette) avtalen i din nettbank.

Hva er avtalenummeret ved opprettelse av AvtaleGiro/eFaktura?
eFakturareferansen er en null (0) foran medlemsnummeret ditt.
Referansen for AvtaleGiro er Kid-nummeret du finner på giroen din.

Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har AvtaleGiro?
Med AvtaleGiro vil du i januar hvert år få tilsendt gyldig medlemskort.

Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har eFaktura?
Med eFaktura ber du om kvitteringsoblat fra banken din når du godkjenner dette i din nettbank. Kvitteringen påføres kortet som fulgte med adressebæreren til årboken. Glemte du dette, kan du bestille en gratis SMS eller laste ned appen.

Hytter

Hvor får jeg tak i nøkkel til hyttene?
Nøkkel til våre selvbetjente og ubetjente hytter deponeres for 100NOK i vår nettbutikk, eller hos en av DNTs turinformasjoner. Ut over det kontakter du din medlemsforening. Du må være medlem i DNT for å få nøkkelen.

Hvor finner jeg den største og beste oversikten over alle hyttene?
Se www.ut.no

​​​​​​​Kan jeg betale med kredittkort på hyttene?
De fleste betjente hyttene har betalingsterminal for betaling med kredittkort. På de selvbetjente og ubetjente hyttene fylles det ut et skjema med overnatting og evnt mat. Faktura sendes på epost. Kontant betaling er ikke mulig.

Annonse