Medlemsservice

Kontakt oss

Få svar på dine spørsmål eller send oss en forespørsel

Telefon: 40 00 18 70

Åpningstider telefon:

Tirsdag, onsdag og fredag: 09:00-15:30      

Mandag og torsdag: 10:00-15:30

                                                     

Ta gjerne kontakt med oss via Facebook.

Trenger du turtips? Finn turer og hytter på UT.no

Last ned medlemsbevis på app
AppStore (for iPhone)
Google Play (for Android)

Vanlige spørsmål og svar om medlemskap

Medlemskap

Hvordan blir jeg medlem?
Meld deg raskest og enklest inn på nett. www.dnt.no/medlem Velger du å betale med kort, får du gyldig medlemsbevis omgående. Det er også mulig å kjøpe medlemskap hos din lokale medlemsforening. 

Hvor lenge varer medlemskapet?
Medlemskapet følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember. Pris på medlemskap er det samme gjennom hele året. Etter 1. november, starter salg av medlemskap for påfølgende år.

Har DNT familiemedlemskap?
En familie bosatt på felles adresse, med maksimalt to voksne over 26 år og fritt antall barn/familiemedlemmer (under 26 år) kan være med i en familie. Dere betaler èn faktura, men får digitalt medlemskort til hvert enkelt medlem. Husk å legge inn ALLE som skal tilhøre familiemedlemskapet. Les mer her.

Kan et medlemskap overføres til en annen person?
Nei. Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres til annen person. Det finnes ingen unntak fra denne regelen.

Hvordan melder jeg adressendring?
Du endrer selv din adresse via Min side.

Kan jeg være medlem når jeg bor i utlandet?
Javisst! Ønsker du også få tilsendt Fjell og Vidde og årbok kommer et portotillegg på 150NOK pr år

Kan jeg lese Fjell og Vidde elektronisk?
Ja, det kan du på Min side. Her finner du et rikholdig arkiv av tidligere blader, og kan også stoppe tilsendingen av bladet en periode.

Jeg ønsker å gi bort et medlemskap i gave. Hvordan gjør jeg det?
Hvis du ønsker å gi bort medlemskap i gave, kan du bestille det via Gavemedlemskap.

Hvordan kan jeg bli medlem av en annen lokal medlemsforening?
Dersom du ønsker medlemskap i annen forening enn den du normalt sokner til, må du ta kontakt med oss.

Jeg har vært medlem tidligere, og ønsker nå å bli medlem igjen. Hvordan fornyer jeg medlemskapet?
Du kan enkelt fornye medlemskap ved å logge deg inn på medlem.dnt.no

Jeg blir ikke medlem i rett medlemskategori, selv om jeg er innenfor aldersgrensen. Hvorfor?
Medlemskategorien bestemmes ut i fra din alder ved utgangen av det gjeldende medlemsåret. Hvis du for eksempel blir 19 år i løpet av året vil du bli ungdomsmedlem, selv om du er 18 år når du melder deg inn. Er du ufør må du forevise/sende oss bilde av Honnørrabattkortet ditt.

Hvordan melder jeg meg ut?
Ønsker du å melde deg ut, gjøre du dette på Min side.

Jeg er utmeldt, men får fortsatt giro og/eller blad. Hvorfor?
Utmeldingen og utsending av blad kan ha krysset hverandre. Det vil si at prosessen med utsending av giro/blad allerede var i gang da vi mottok utmeldingen. Normalt vil du få Fjell og Vidde ut året du har betalt for.

Medlemsbevis

Du kan hente digitalt medlemsbevis som gratis app til din telefon: 
AppStore (for iPhone)
Google Play (for Android)


Kan dere sende bekreftelse på medlemskap på e-post?
Nei


Betaling

Hvordan fornyer jeg min kontingent dette året?
Du finner betalingsinfo på Min side

Hvorfor stemmer ikke beløpet på giroen med oppgitt kontingentpris?
Din lokale medlemsforening kan ha en annen medlemskontingent enn standardprisene.

Hva gjør jeg dersom medlemskapet er betalt flere ganger?
Ta kontakt med medlemsservice så vil vi refundere beløpet. Husk å oppgi kontonummer.

Har DNT AvtaleGiro/eFaktura?
Ja. Bruker du nettbank kan du velge å motta AvtaleGiro eller eFaktura hos oss. Registreringen gjør du selv i nettbanken når du betaler kontingenten. Du vil da fra neste år få årskontingenten direkte i nettbanken din.

Hvordan avslutte AvtaleGiro eller eFaktura?
Du avslutter (slette) avtalen i din egen nettbank.

Hva er avtalenummeret ved opprettelse av AvtaleGiro/eFaktura?
eFakturareferansen er en null (0) foran medlemsnummeret ditt.
Referansen for AvtaleGiro er Kid-nummeret du finner på giroen din.

Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har AvtaleGiro/eFaktura?
Du kan hente digitalt medlemsbevis som gratis app til din telefon: 
AppStore (for iPhone)
Google Play (for Android)

Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har flerårig /livsvarig medlemskap i DNT?
Du kan hente digitalt medlemsbevis som gratis app til din telefon.

Hytter

Hvor får jeg tak i nøkkel til hyttene?
Nøkkel til våre selvbetjente og ubetjente hytter deponeres for 100NOK i vår nettbutikk, eller hos en av DNTs turinformasjoner. Ut over det kontakter du din medlemsforening. Du må være medlem i DNT for å få nøkkelen.

Hvor finner jeg den største og beste oversikten over alle hyttene?
Se Norges største turportal, UT.no

Kan jeg betale med kredittkort på hyttene?
De fleste betjente hyttene har betalingsterminal for betaling med kredittkort. På de selvbetjente og ubetjente hyttene bookes og betales opphold på forhånd, og se info om dette på den enkelte hytte, på UT.no. For betaling av mat på selvbetjente hytter, finnes ulike løsninger for dette med info på hytten. Kontant betaling er ikke mulig.

Annonse