Medlemsservice

Medlemskap

Hvor lenge varer medlemskapet?
Medlemskapet følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember.
Har DNT familiemedlemskap?
Ja :) En familie bosatt på felles adresse, med opp til to voksne over 26 år og fritt antall barn/familiemedlemmer (under 26 år) kan være med i en familie. Dere mottar èn faktura, og medlemskort til hvert enkelt medlem. Eksisterende medlemmer kan registrere dette på Min side, for å gjøre om medlemskap til Familiemedlemskap. Husk å registrere navn og fødselsdato på ALLE som skal tilhøre Familiemedlemskapet. Les mer her.
Kan et medlemskap overføres til en annen person?
Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres til annen person. Det finnes ingen unntak fra denne regelen.
Hvordan forandrer jeg adressen min?
Du endrer selv din adresse via Min side. Ta eventuelt kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Hva gjør jeg om jeg skal flytte til utlandet?
For medlemmer bosatt utenfor Norge må portotillegg betales for å få tilsendt Fjell og Vidde og årbok. Ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Jeg ønsker å gi bort et medlemskap i gave. Hvordan gjør jeg det?
Hvis du ønsker å gi bort medlemskap i gave, kan du bestille det via Gavemedlemskap, eller ved å kontakte medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Hvordan kan jeg bli medlem av en annen lokal turistforening?
Dersom du ønsker medlemskap i annen forening enn den du normalt sokner til, må du ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Jeg har vært medlem tidligere, og ønsker nå å bli medlem igjen. Hvordan fornyer jeg medlemskapet?
Du kan melde deg inn på nytt eller ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no så aktiverer vi medlemskapet igjen.
Jeg blir ikke medlem i rett medlemskategori, selv om jeg er innenfor aldersgrensen. Hvorfor?
Medlemskategorien bestemmes ut i fra din alder ved utgangen av det gjeldende medlemsåret. Hvis du for eksempel blir 19 år i løpet av året vil du bli ungdomsmedlem, selv om du er 18 år når du melder deg inn. Er du ufør må du forevise/sende oss kopi av Honnørrabattkortet ditt. Ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Hvordan melder jeg meg ut?
Ønsker du å melde deg ut, kan du gi beskjed til medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Jeg er utmeldt, men får fortsatt giro og/eller blad. Hvorfor?
Utmeldingen og utsending av blad kan ha krysset hverandre. Det vil si at prosessen med utsending av giro/blad allerede var i gang da vi mottok utmeldingen. Normalt vil du få Fjell og Vidde ut året du har betalt for.

Medlemskort

Jeg har mistet mitt gyldige medlemskort. Hvordan får jeg et nytt?
Du kan få tilsendt gyldig medlemsbevis gratis på sms. Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet til høyre/nederst på siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side. Ta eventuelt kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Kan dere sende bekreftelse på medlemskapet på fax, e-post eller SMS?
Bekreftelse på medlemskap kan ikke sendes på fax eller e-post. Men du kan få tilsendt gyldig medlemsbevis gratis på sms. Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet til høyre/nederst på siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side. Ta eventuelt kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
Jeg glemte å be om oblat/kvittering i nettbanken. Hvordan kan jeg få et nytt?
Ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no. Husk at du også kan få tilsendt gyldig medlemsbevis gratis på sms. Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet til høyre/nederst på siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side. Ta eventuelt kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no
DNT-appen
Last ned DNT-appen i App Store eller Google Play, og få medlemskort på din mobil. I tillegg til gyldig medlemsbevis, får du oversikt over medlemsfordeler, priser, og så videre.

Betaling

Hvordan kan jeg få en ny faktura for innbetaling?
Ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no så sender vi en ny faktura.
Kan jeg betale uten KID-nummer?
Ja, men husk å oppgi medlemsnummer og/eller navnet på den eller de medlemskapet gjelder i ”Melding til mottaker”/Betalingsinformasjon på giroen. Ved bruk av KID-nummer blir betalingen behandlet elektronisk og lest inn i medlemssystemet første virkedag etter betaling. Betalinger uten KID må behandles manuelt og tar derfor lenger tid å registrere.
Hvorfor stemmer ikke beløpet på giroen med oppgitt kontingentpris?
Din lokale medlemsforening kan ha en annen medlemskontingent enn standardprisene.
Hva gjør jeg dersom medlemskapet er betalt to ganger?
Ta kontakt med medlemsservice på telefon 40001870 eller via e-post medlem@dnt.no så vil vi refundere beløpet. Husk å oppgi kontonummer.
Har DNT AvtaleGiro/eFaktura?
Ja. Bruker du nettbank kan du velge å motta AvtaleGiro eller eFaktura hos oss. Registreringen gjør du selv i nettbanken når du betaler kontingenten. Du vil da fra neste år få årskontingenten direkte i nettbanken din.
Hva gjør jeg med giroen når jeg får nytt medlemskort?
Har du AvtaleGiro eller eFaktura fungerer giroen kun som adressebærer for årboken.
Hvorfor er KID-nummeret og kontingenten X'et ut på giroen?
Når KID-nummeret og kontingenten er byttet ut med XXXXXXXX betyr det at du har inngått en AvtaleGiro eller eFaktura i nettbanken din. For å unngå dobbeltbetalinger har vi fjernet betalingsinformasjonen.
Hvordan avslutte AvtaleGiro eller eFaktura?
Du må selv avslutte (slette) avtalen i din nettbank.
Hva er avtalenummeret ved opprettelse av AvtaleGiro/eFaktura?
eFakturareferansen er en null (0) foran medlemsnummeret ditt.
Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har AvtaleGiro?
Med AvtaleGiro vil du i januar hvert år få tilsendt gyldig medlemskort.
Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har eFaktura?
Med eFaktura ber du om kvitteringsoblat fra banken din når du godkjenner dette i din nettbank. Kvitteringen påføres kortet som fulgte med adressebæreren til årboken.

Hytter

Hvor får jeg tak i nøkkel til hyttene?
Nøkkel til våre selvbetjente og ubetjente hytter deponeres i vår nettbutikk, eller hos en av DNTs turinformasjoner. Ut over det kontakter du din medlemsforening. Du må være medlem i DNT for å få nøkkelen.
Kan jeg betale med kredittkort på hyttene?
De fleste betjente hyttene har betalingsterminal for betaling med kredittkort. På de selvbetjente og ubetjente hyttene benyttes som oftest betalingsfullmakt. Enkelte tilbyr også giro eller tilsendt faktura. Kontant betaling tilbys sjeldent.

Kontakt oss

Telefon: 40001870
medlem@dnt.no Åpent alle hverdager:
kl. 08.30 - 16.00
Torsdager kl. 10.00 - 16.00

Ta gjerne kontakt med oss via Facebook eller Twitter.

Medlemsbevis på SMS

Få gyldig kvittering på ditt medlemskap tilsendt gratis på SMS.

Laster, vennligst vent...

SMS med ditt medlemsnummer har blitt sendt til .
Vi fant ikke mobilnummer i vårt medlemssystem. Vennligst opprett bruker på Min side for å legge inn mobilnummeret ditt, eller kontakt DNTs medlemsservice på medlem@dnt.no.
Beklager, det oppstod en teknisk feil. Vennligst prøv igjen senere, eller ta kontakt med medlemsservice på medlem@dnt.no dersom feilen vedvarer.
Du har sendt for mange SMS-forespørsler på kort tid! Vennligst vent en stund før du prøver igjen.

Medlemsfordeler og priser

For å se dine fordeler og priser må du taste inn ditt postnummer:

Laster, vennligst vent...

Jeg bor ikke i Norge