Medlemsservice

Kontakt oss

Telefon: 40 00 18 70
medlem@dnt.no

Åpningstider telefon
Tirsdag, onsdag og fredag:  
09.00 - 15.30
Mandag og torsdag:  
10.00 - 15.30

Ta gjerne kontakt med oss via Facebook eller Twitter.

Trenger du turtips? Finn turer og hytter på UT.no

Medlemsbevis på SMS

Få gyldig kvittering på ditt medlemskap tilsendt gratis på SMS.

Laster, vennligst vent...

SMS med ditt medlemsnummer har blitt sendt til .
Vi fant ikke mobilnummer i vårt medlemssystem. Vennligst opprett bruker på Min side for å legge inn mobilnummeret ditt, eller kontakt DNTs medlemsservice på medlem@dnt.no.
Beklager, det oppstod en teknisk feil. Vennligst prøv igjen senere, eller ta kontakt med medlemsservice på medlem@dnt.no dersom feilen vedvarer.
Du har sendt for mange SMS-forespørsler på kort tid! Vennligst vent en stund før du prøver igjen.

Vanlige spørsmål og svar om medlemskap

Medlemskap

Hvordan blir jeg medlem?
Meld deg raskest og enklest inn på nett. www.dnt.no/medlem Velger du å betale med kort, får du gyldig medlemsbevis omgående. Det er også mulig å be om faktura, eller kjøpe medlemskap hos din lokale medlemsforening. 

Hvor lenge varer medlemskapet?
Medlemskapet følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember. Pris på medlemskap er det samme gjennom hele året. Etter 1. november, starter salg av medlemskap for påfølgende år.

Har DNT familiemedlemskap?
En familie bosatt på felles adresse, med maksimalt to voksne over 26 år og fritt antall barn/familiemedlemmer (under 26 år) kan være med i en familie. Dere mottar èn faktura, men medlemskort til hvert enkelt medlem. Eksisterende medlemmer kan gjøre om enkeltmedlemskap til Familiemedlemskap via Min side. Husk å registrere navn og fødselsdato på ALLE som skal tilhøre Familiemedlemskapet. Les mer her.

Kan et medlemskap overføres til en annen person?
Nei. Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres til annen person. Det finnes ingen unntak fra denne regelen.

Hvordan melder jeg adressendring?
Du endrer selv din adresse via Min side eller kontakter oss på medlemsservice.

Kan jeg være medlem når jeg bor i utlandet?
Javisst! Ønsker du også få tilsendt Fjell og Vidde og årbok kommer et portotillegg på 100NOK pr år

Kan jeg lese Fjell og Vidde elektronisk?
Ja, det kan du på Min side. Her finner du et rikholdig arkiv av tidligere blader, og kan også stoppe tilsendingen av bladet en periode.

Jeg ønsker å gi bort et medlemskap i gave. Hvordan gjør jeg det?
Hvis du ønsker å gi bort medlemskap i gave, kan du bestille det via Gavemedlemskap.

Hvordan kan jeg bli medlem av en annen lokal medlemsforening?
Dersom du ønsker medlemskap i annen forening enn den du normalt sokner til, må du ta kontakt med medlemsservice.

Jeg har vært medlem tidligere, og ønsker nå å bli medlem igjen. Hvordan fornyer jeg medlemskapet?
Ta kontakt med medlemsservice.

Jeg blir ikke medlem i rett medlemskategori, selv om jeg er innenfor aldersgrensen. Hvorfor?
Medlemskategorien bestemmes ut i fra din alder ved utgangen av det gjeldende medlemsåret. Hvis du for eksempel blir 19 år i løpet av året vil du bli ungdomsmedlem, selv om du er 18 år når du melder deg inn. Er du ufør må du forevise/sende oss kopi av Honnørrabattkortet ditt.

Hvordan melder jeg meg ut?
Ønsker du å melde deg ut , kan du gi beskjed til medlemsservice på e-post , telefon eller brev.

Jeg er utmeldt, men får fortsatt giro og/eller blad. Hvorfor?
Utmeldingen og utsending av blad kan ha krysset hverandre. Det vil si at prosessen med utsending av giro/blad allerede var i gang da vi mottok utmeldingen. Normalt vil du få Fjell og Vidde ut året du har betalt for.


Medlemsbevis

Jeg har mistet mitt gyldige medlemskort. Hvordan får jeg et nytt?
Du kan få tilsendt gyldig medlemsbevis gratis på SMS. Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet øverst på denne siden siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side.

Du kan også hente digitalt medlemsbevis eller bestille medlemskort på papir via: dnt.no/medlemsbevis

Hvordan får jeg bekreftelse på medlemskapet på SMS?
Skriv inn mobilnummeret ditt i feltet øverst på siden og klikk Send. Tjenesten krever at ditt mobilnummer er registrert i vårt medlemssystem. Dette kan du sjekke på Min side.  

Kan dere sende bekreftelse på medlemskap på e-post?
Nei


Betaling

Hvordan fornyer jeg min kontingent dette året?
Du finner betalingsinfo på Min side. Du kan også kontakte medlemsservice for ny faktura.

Hvorfor stemmer ikke beløpet på giroen med oppgitt kontingentpris?
Din lokale medlemsforening kan ha en annen medlemskontingent enn standardprisene.

Hva gjør jeg dersom medlemskapet er betalt flere ganger?
Ta kontakt med medlemsservice så vil vi refundere beløpet. Husk å oppgi kontonummer.

Har DNT AvtaleGiro/eFaktura?
Ja. Bruker du nettbank kan du velge å motta AvtaleGiro eller eFaktura hos oss. Registreringen gjør du selv i nettbanken når du betaler kontingenten. Du vil da fra neste år få årskontingenten direkte i nettbanken din.

Hvorfor er KID-nummeret og kontingenten X'et ut på giroen?
Når KID-nummeret og kontingenten er byttet ut med XXXXXXXX betyr det at du har inngått en AvtaleGiro eller eFaktura i nettbanken din. For å unngå dobbeltbetalinger har vi fjernet betalingsinformasjonen.

Hvordan avslutte AvtaleGiro eller eFaktura?
Du avslutter (slette) avtalen i din nettbank.

Hva er avtalenummeret ved opprettelse av AvtaleGiro/eFaktura?
eFakturareferansen er en null (0) foran medlemsnummeret ditt.
Referansen for AvtaleGiro er Kid-nummeret du finner på giroen din.

Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har AvtaleGiro? eller E-faktura?
Alle som betaler innen forfall vil automatisk få tilsendt en sms som bekrefter medlemskapet. Du kan også laste ned vårt digitale medlemskort via https://www.dnt.no/medlemsbevis.

Hvordan får jeg gyldig medlemskort når jeg har flerårig /livsvarig medlemskap i DNT?

Du kan laste ned vårt digitale medlemskort via https://www.dnt.no/medlemsbevis eller få tilsendt bekreftelse pr sms.


Hytter

Hvor får jeg tak i nøkkel til hyttene?
Nøkkel til våre selvbetjente og ubetjente hytter deponeres for 100NOK i vår nettbutikk, eller hos en av DNTs turinformasjoner. Ut over det kontakter du din medlemsforening. Du må være medlem i DNT for å få nøkkelen.

Hvor finner jeg den største og beste oversikten over alle hyttene?
Se www.ut.no

​​​​​​​Kan jeg betale med kredittkort på hyttene?
De fleste betjente hyttene har betalingsterminal for betaling med kredittkort. På de selvbetjente og ubetjente hyttene fylles det ut et skjema med overnatting og evnt mat. Faktura sendes på epost. Kontant betaling er ikke mulig.

Annonse