Nærbilde av en bok og en lyslykt som er plassert på et bord i stuen av hytta.

Praktisk informasjon om oppholdet på Stranddalen

Her finner du praktisk informasjon som kan være nyttig for deg når du skal planlegge turen til Stranddalen turisthytte.

Vårt mål er å drive en turisthytte med minst mulig påvirkning på miljøet. Stranddalen turisthytte ligger i sårbar natur langt fra nærmeste vei og vi produserer all strøm selv. Stort sett så er det solen som gir oss energi. Dette betyr at vi må bruke strøm med omhu. Vi ber alle om å ta med eget sengetøy/ lakenpose og håndkle. Vi har felles dusj tilgjengelig og oppfordrer til korte dusjer slik at det er varmt vann til alle. Det er også mulig å ta en forfriskende dukkert i det klare Stranddalsvatnet.

Vi serverer felles middag til alle gjester kl 18:00. Vennligst gi oss beskjed dersom dere ikke rekker frem til middag, så ordner vi noe til dere kommer.

Frokostbuffet serveres fra 08-10

Lunsj må bookes på forhånd og serveres fra 13-15

Termoser må merkes og leveres i resepsjonen kvelden før avreise

Avfallshåndtering er en utfordring for oss og vi oppfordrer til å ta med eget avfall når dere reiser. Vi jobber også for å begrense matsvinn/tallerkensvinn og ber alle om å hjelpe oss i dette arbeidet.

Det er ikke mobildekning eller wifi på hytta. Vi har en nødtelefon i resepsjonen og det er kun 15 minutter (bratt) gange til «mobiltoppen».

Vi ønsker å lage mat som alle kan spise, derfor er det viktig at vi får beskjed på forhånd om du, eller noen i ditt reisefølge har matallergier som vi skal ta hensyn til ved tilberedelsen av måltidene.

Det er ikke lov å nyte medbragt alkohol på Stranddalen og skjenking skjer kun på et avgrenset område.

På grunn av Stranddalens beliggenhet ikke tar vi ikke kontant betaling for kjøp på stedet, kun kortbetaling