Dronebilde klatretårnet, sommer.

Ledig deltidsjobb: Aktivitetsleder klatretårn og zipline

På Sæteren Gård har vi et 13 meter høyt aktivitetstårn med ulike klatreløyper og et frittfallshopp. I tillegg har vi en zipline, bestående av to strekk som til sammen utgjør 150 meter. Begge aktivitetene er svært populære, og vi søker nå nye aktivitetsledere til å bemanne disse.

Publisert: 13. mars 2024
Artikkel

Som aktivitetsleder skal du bidra til at gjestene får en god og trygg opplevelse i klatretårnet eller zipline. Du bistår med tilpasning av utstyr, instruksjoner før og underveis i aktiviteten og evt. redning hvis dette er påkrevd. Klargjøring og nedrigg av anlegget er også en del av arbeidsoppgavene.

Stillingen gjelder for vår- og høstsesong, mulighet for fast annen hver søndag, i tillegg til noe jobb på dag- og kveldstid øvrige dager avhengig av bestillinger. Lite eller ingen aktivitet i juli.

Til stillingen som aktivitetsleder ser vi etter deg som:

• Interesse for klatring og noe klatrekunnskap
  • Gjennomført klatrekurs er ønskelig, men ikke nødvendig. Tilstrekkelig opplæring vil bli gitt
  • Evne til å formidle klatrekunnskap til uerfarne klatrere
  • Glad i å jobbe med mennesker
  • Erfaring med å jobbe med barn og unge
  • Sikkerhetsorientert
  • Selvdreven i arbeidet, ryddig, serviceinnstilt og fleksibel
  • Liker å være ute i naturen
  • Fylle 18 år i løpet av året. Yngre søkere vil også bli vurdert.

Som aktivitetsleder er du Sæteren Gård sitt ansikt utad, og du representerer DNT. Det er derfor viktig at du alltid møter alle gjester med et smil og en holdning om å gi gjesten en best mulig opplevelse her hos oss.

Det er 2 km å gå fra nærmeste busstopp, men som ansatt vil man få tilgang til å åpne bommen og kjøre opp de dagene man skal på jobb.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Arbeidsoppgaver:

• Ansvarlig for klatring i aktivitetstårnet og zipline
  • Ivareta utstyr og fasiliteter
  • Sørge for HMS
  • Motivere underveis og bidra til at barn og voksne får en positiv klatreopplevelse

Hva du kan forvente av oss:

Vi tilbyr en arbeidsplass med ungt og godt miljø, med varierende arbeidsoppgaver og arbeidstempo.

Vi har som mål om å tilby gode opplevelser ute, der gjesten føler seg velkommen og ivaretatt.

Du vil alltid jobbe i team med minst én annen person.

Vi tar kontakt med aktuelle kandidater fortløpende. Siste søknadsfrist er 15. april 2024. Tiltredelse etter avtale.

Om arbeidsgiveren:

Sæteren Gård er barnas tursted i Bærumsmarka. Vi er et overnattingsted som er tilrettelagt spesielt for barnegrupper, men vi tar også imot firmagrupper. I tillegg har vi åpen kafe i helgene, hvor vi serverer hjemmelagde bakevarer, vafler og lunsj. Hytta er et dagsturmål for Bærums befolkning hele året, og vi har mange dagsbesøkende her hos oss. Det er barnefamilier som er vår største målgruppe.

Vi er fin gjeng med både fulltid- og deltidsansatte, og vi søker nå etter en ny person som har lyst til være med på laget.

Antall stillinger: 2 – 3

Sted: Murenveien 151, 1356 Bekkestua

Søknadsfrist: 15. april 2024. Søknadene vil bli behandlet fortløpende.

Kontaktperson: Jan Kenneth Gussiås, bestyrer, 99 53 11 53

Jente som kjører zipline