Toppturer fra Rondvassbu

Rondvassbu er omgitt av flere topper over 2000 meter med fantastisk utsikt. Vi har funnet frem en rekke toppturer som starter rett utenfor hyttedøra.

Turer for de aller fleste:

Rondeslottet 2178 m.o.h

Rondeslottet er den høyeste toppen i Rondane Nasjonalpark med sine 2178 m.o.h.. Turen tar 6-8 t tur/retur Rondvassbu. Du starter turen rett utenfor Rondvassbu, og det er godt merket med skilt og røde T-er hele veien.

Vinjeronden 2044 m.o.h

Vinjeronden starter samme vei som Rondeslottet, og fra Rondvassbu må du gå over Vinjeronden for å komme til Rondeslottet

Storronden 2138 m.o.h

Storronden er den nest høyeste toppen i Rondane. Fra toppen er det flott utsikt sør-vestover i nasjonalparken.

Veslesmeden 2015 m.o.h

Veslesmeden er en av de mest populære turene i Rondane, både sommer og vinter. Fra toppen får du en fantastisk utsikt hvor du kan se både Rondeslottmassivet i øst og Storesmeden i vest, og er du heldig og det er klart vær kan du se helt til Jotunheimen.

Nyttige linker

Planlegger du fjelltur? Vi har funnet frem flere nyttige turlinker