Glitterheim

En hytte på Omveien - den nye langruta fra Lillehammer i øst til Sognefjorden i vest, en rute hvor man krysser Fjell-Norge på tvers og får oppleve det mest spektakulære landet har å by på.

Turer fra hytte til hytte | Glitterheim

Ønsker du å gå fra hytte til hytte er det mange flotte turer som går innom hytta og videre i Jotunheimen. Blant annet går Signaturen OMVEIEN via Glitterheim

Publisert: 29. august 2023
Inspirasjon

Fem dagers rundtur nord i Jotunheimen over Besseggen

Lengde: 69 km
Varighet: 5 dager.
Gradering: Ekstra Krevende
Starter: Glitterheim
Avslutter: Glitterheim

Dette er en spektakulær hytte til hytte tur som går blant høye topper, vakre fjellvann og over legendariske Besseggen.

Seksdagers rundtur blant 2000-meterstopper

Varighet: 6 dager.
Starter: Gjendesheim
Avslutter: Gjendesheim

Blant Norges høyeste fjelltopper, fascinerende isbreer, dype daler og buldrende elver finner du T-merkede stier som leder deg fra hytte til hytte.

SignaTur: Omveien - den vakreste omveien fra Lillehammer til Sognefjorden

Omveien er den nye langruta fra Lillehammer i øst til Sognefjorden i vest, en rute hvor man krysser Fjell-Norge på tvers og får oppleve det mest spektakulære landet har å by på. Fra skog og snilt fjellterreng, videre over høye topper og ned dalfører til Norges mest kjente foss; Vettisfossen.

Bestill opphold