LOM 20190628
Topptur til Glttertind sammen med DNT.
Foto: Arash A. Nejad / Nyebilder

Dagsturer fra Glitterheim

Rundt Glitterheim har du alle muligheter til å få noen fantastiske turopplevelser, enten du vil bestige 2000-meters topper eller gå fra hytte til hytte.

Publisert: 29. august 2023
Inspirasjon

Topptur til Glittertind

Høyde: 2457 moh
Avstand: 6 km
Gradering: Krevende

Det er lett å forstå hvorfor turen opp på Norges nest høyeste fjell (2457 moh. med breen på toppen) er populær. På veien opp, og på toppen er det storslagen utsikt over Jotunheimen.

Topptur til Ryggjehøe (2142 moh)

4 timer t/r

En lett, morsom og luftig topptur med utsikt til Glittertind på den ene kanten og Veobreen på den andre kanten.

2-3 timer opp og 1-2 timer ned igjen.

Se kart på ut.no

Rundtur over tre 2000-metere

7 - 8 timer

En fin rundtur hvor du får med deg tre 2000 meters topper på en dag, Ryggjehøe (2142 moh) - Glitterrundhøe (2089 moh) - Glittertind (2465 moh). På en varm sommerdag kan du avslutte turen med et kaldt bad i Steinbuvatnet.

Topptur til Nautgardstinden (2258 moh)

6-7 timer t/r

Fra toppen av Nautgardstind har du på en klar dag en av de fineste utsiktene i hele Jotunheimen.

Se kart på ut.no

Bestill opphold