Mann med sekk som går i fjellet

Dagsturer fra Gjendebu

Rundt Gjendebu har du et hav av turmuligheter, enten du er på jakt etter å bestige topper, fiske eller kanskje ta et forfriskende bad.

Publisert: 24. august 2023
Inspirasjon

Topptur til Store Knutsholstind

Store Knutsholstinden er selve majes­te­ten i Gjende­alpene, med sin pyramideformede topp som ruver over alle omkring­lig­gende fjell.

Rundtur via Bukkelægret

Bukkelægeret er en bratt, T-merket sti mellom den blågrønne innsjøen Gjende (984 moh) og opp på Memurutunga (ca 1.480 moh) - fjellryggen nord for Gjende.

Topptur til Gjendetunga

Rundturen til Gjendetunga er en fantastisk tur som gir utsikt over Gjende og alle de vakre toppene rundt.

Topptur til Nordre Svartdalspiggen

Svartdalspiggen er et markant fjell som ligger spektakulært til mellom Svartdalen og Langdalen sør i Jotunheimen.