Lyst opp telt i nattemørket

Vinterens turer og kurs med Fjelllboms på og rundt Finsehytta

Fjellboms tilbyr alt fra enkle dagsturer i marka til alpine ukesturer med overnatting på hytter, hotell, i telt eller under åpen himmel, alt etter kundens ønske. På de fleste av turene våre er det også mulig å leie utstyr hvis dette ikke allerede er inkludert i prisen. Fjellbomsene er svært godt kjent i mange av de ulike fjellområdene i Norge, og tilbyr turer til lands og til vanns fra nord til sør. Alle guider og instruktører er sertifiserte og har lang erfaring.

Publisert: 09. oktober 2023
Inspirasjon

Vinterturkurs fra Finse

Datoer:

Kunne du tenkt deg å prøve ekspedisjonslivet? Men tenker at å krysse Nordpolen blir litt voldsomt, og at det egentlig er ganske digg med hjemmelaget mat og en varm dusj? I mars og april har Fjellboms og Finsehytta gleden av å invitere til vinterkurs. Her får du prøvd deg med pulk, sovepose og vintertelt, men også ei god seng og deilig mat på Finsehytta.

Skredkurs på Finsehytta

Datoer:

Snø, vind og varierende vær er noe av det som kjennetegner Finse. Nettopp derfor er Finsehytta et perfekt utgangspunkt for å lære seg trygg ferdsel i bratt terreng. Legg til god mat, hyggelig selskap og dyktige instruktører og du har oppskriften på en fantastisk helg!

Snøhuletur for voksne på Finse

Dato: 19.- 21. februar 2024

Gladnyhet! Snøhuleturer har i lang tid vært holdt for barn og ungdommer på Finse.  Men hva med oss voksne? Den gode nyheten er at det har turistforeningen nå gjort noe med! Trykk her for å se mer om dette kurset.

Ekspedisjonskurs på Finse

Dato: 25. januar - 28. januar 2024

Er du klar for å ta steget til vintercamping? Lære hvordan man holder seg varm i isende kulde? Hvordan du navigerer i white-out? Ønsker du bli i stand til å gjennomføre turer i høyfjellet på vinteren på egenhånd? Fjellboms arrangerer ekspedisjonskurs som gjør deg klar for teltlivet vinterstid.

Påsketur på Hardangervidda

Dato: 25.-30.mars 2024.

Påsketur med telt og pulk. Seks dager rundtur fra Finse. Med det som utgangspunkt ligger alt til rette for en fantastisk vårtur i nydelig høyfjellsterreng. Dette er turen for deg som kan litt ifra før, men som synes det er hyggelig å være på tur med andre. Med erfaren guide, høykvalitets utstyr og forhåpentligvis flott vær håper vi at du blir med oss på tur.