Til Vesterålen Turlag
Fottur

Vi utgir både bøker og kalender

Vesterålen Turlag har en fin tradisjon med å utgi egen kalender årlig. Kalenderen er svært populær som gave. Det er også gitt ut flere bøker i regi av laget, og disse er fremdeles mulig å få tak i.

Vår egen turbok!

«På tur i Vesterålen og Lødingen» ble utgitt i november 2015, og går fortsatt unna som varmt hvetebrød. Mer enn 350 personer har bidratt med bilder, inntegnelser på flybilder, stoff og anekdoter. Takket være denne bredden i engasjement og stofftilfang, vil boka glede og begeistre langt utover Vesterålen Turlags medlemmer!

Boka selges hos distriktets bokhandlere for kr 398,-

Vesterålskalenderen utgis hvert år.

Kalenderen er spekket med flotte bilder fra samtlige vesterålskommuner, og bildene vil garantert inspirere til mange turer kommende år! Kalenderen fås kjøpt hos følgende utsalgssteder i distriktet og koster kr 120,-

Kalenderen kan også bestilles i Visit Vesterålen sin Nettbutikk.
Ved utsending legges det til kr 55,- for å dekke porto og ekspedisjonsgebyr.

Bestillingen vil bli ekspedert innen tre virkedager.

SORTLAND​​​​​​​

•  Norli Sortland Storsenter
  •  Sport 1 Sortland
  •  Visit Vesterålen
  •  Bagorama på Skibsgården

• YX Bø, Straume
  • Prix Straume
  • Spar Vinje
  • Joker Eidet

HADSEL

• Stokmarknes Aktietrykkeri
  • Corner Sport, Stokmarknes

ANDØY

• Andøy Bok & Papirhandel, Andenes

ØKSNES

• Memo Bokhandel Myre​​​​​​​
Forside kalender 2024
Geir Mellem Klæboe er fotografen bak blinkskuddet fra Laupen sør for Bleik, med Otervika i bakgrunnen

På hyttetur i Vesterålen

Bli bedre kjent med Vesterålen Turlags fire hytter! I tillegg kan du lese om landskaper, plante- og dyreliv, arkeologiske funn, bygdehistorie, turmuligheter og folk som var her før oss.

Boka er fra 2006, noe er selvsagt forandret, men det aller meste av stoffet er fortsatt høyst relevant. Dette er en bok du vil bli glad i!

Boka er dessverre ikke i salg lenger, men kan leses digitalt her:

Les «På hyttetur i Vesterålen» digitalt!

Turlagets jubileumsbok

Boka «Litt av en tur» er i A5-format på 160 sider – en lekker sak med masse bilder og anekdoter fra lagets 25-årige historie. Forfatter er Alf Oxem.

Denne er dessverre ikke i salg lengre, men kan leses digitalt her:

Les «Litt av en tur» digitalt!