Utsikt over fjord eller innsjø, med noen få landbiter synlig til venste og i høyre hjørne, og videre ut i bakgrunnen. Skyfri himmel.

Anbefalte turer på Frøya

Landskapet på Frøya er preget av lite skog, småkupert landskap med mye myr, berg og vann. Det er plantet betydelige mengder med leskog flere steder. Frøya er relativt flat, hvor den høyeste toppen er Besselvassheia (76 moh). Kystlandskapet appellerer ikke bare til øyet; her kan flere sanser fylles av sterke inntrykk fra fjord til fjell. Landskapet byr på nærkontakt med elementene i omgivelser like uforutsigbare og skiftende som været.

Publisert: 01. september 2023
Inspirasjon

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene
Anbefalte turer i Midt-Norge
Snota 1668 moh i Trollheimen
Anbefalte turer i Midt-Norge
Om Frøya Turlag
St. Hans, sommerferiestart og perfekt sommerkveld p fjorden. Frøya, Sør-Trøndelag | Bildet er fra DNTs fotokonkurranse-runder i 2016.
Om Frøya Turlag