Bli med på våre hyttedugnader i Stavanger Turistforening

Har du lyst å bidra til at hyttene, stiene og broene blir godt ivaretatt? Vi vil gjerne ha deg med på dugnad!

Publisert: 08. august 2023
DNTs tilbud

Dugnader

Planlagte dugnader på hytter og stier finner du i vår aktivitetskalender.

I tillegg til planlagte dugnader, dukker det ofte opp andre sporadiske oppdrag. Dette kan være å kutte ganglemmer, frakte lett utstyr til en hytte, maling, gå opp GPS-spor osv. Ta kontakt med ola.ravnaas@dnt.no for å høre om du kan bidra med noe.

Dugnadsleder

Det er behov for frivillige som vil ta lederansvar for dugnader på hytter og stier. Liker du å ta ansvar og vil lede planlegging, gjennomføring og etterarbeid til dugnad? Har du erfaring og kjennskap til vårt hyttenettverk? Liker å samarbeide med andre frivillige? Da kan rollen som dugnadsleder være noe for deg. Dugnadslederne får oppfølging av administrasjonen i drift. Ta kontakt med brita.gundersen@dnt.no om du er interessert.

Merking av stier

Mellom hyttene er det merkede løyper. Små varder og den røde T-en viser vei. For at merkingen skal være tilfredsstillende god, er STF avhengig av hjelp fra frivillige. Det er alltid behov for å merke en eksisterende rute med røde T'er, sette opp varder, legge ut planker over myra eller sette opp et skilt som er blåst ned.

Har du en favorittrute eller et fjellområde som betyr litt ekstra for deg kan du bli løypefadder. Da får du ansvar for å merke en bestemt rute. Du sørger for at den er T-merket og vardet etter fastsatt standard. Ta kontakt med per.henriksen@dnt.no for interesse angående merking av stier.

Merkehåndboka

Det er klare regler for hvordan løypene skal merkes. I merkehåndboka får du en god oversikt over hvordan dette skal gjøres.

Hyttevakt

Det er behov for hyttevakter hele året, spesielt i sommer-, påske- og vinterferien. Meld din interesse for å være hyttevakt gjennom aktivitetskalenderen eller direkte til brita.gundersen@dnt.no.

Bilder fra 7-nutsturen 2022, fra Dale til Gramstad over sju topper. Frivillig, dugnad, drikkestasjon på Gramstad.
Stranddalen turisthytte sommeren 2022.