La turen starte med bussen

La ditt tureventyr starte med en trivelig busstur! Da får du sett omgivelsene, i stedet for å måtte følge med på trafikken.

Mann og barn på bussMed «Bussen til bushen», kan du komme deg ut til mange spennende turmål i Grenland. Turen begynner ved bussholdeplassene. Der er det god merking fra holdeplassen og ut til merket tursti i skogen og tilbake igjen. Flere av turveiene ligger under 300 meter fra en holdeplass, og mange av disse har vi nå merket og samlet på denne siden slik at du kan komme deg lettere ut på tur.

Farte.no finner du knappen «BusstilBush» Der kan du søke opp de merkede rutene, og så er det bare å se etter turistforeningens røde «T» når du kommer fram.

Du kan også søke etter turtips på UT.no, eller gå inn på en av lenkene under for å finne en tur i Bamble, Porsgrunn, Skien eller Siljan som passer deg. Vi har også inkludert stier som ikke vi har merket til, men som er tilgjengelige med buss.

Bli DNT-medlem