Mennesker står rundt bålpanne

Om Siljan turlag

Formålet til Siljan Turlag er å tilrettelegge for allmenheten til å komme ut i naturen. Det skal være enkelt og naturvennlig å bruke den flotte naturen her i Siljan.

Publisert: 05. mai 2023
Om DNT

Siljan Turlag ble etablert i mai 2012 og har siden vært en aktiv organisasjon som gleder mange med arrangement og løyper i Siljan.

Etter initiativ fra Ruben A Smith ble Rubens plass etablert i 2016. Dette er en gapahuk som Rubens venner satt opp og plassen blir veldig mye brukt, både av institusjoner og turfolk.

Barnas Turlag Siljan er etablert som en undergruppe av Siljan Turlag og har vært aktiv siden etableringen. Barnas Turlag arrangerer turer og aktiviteter for barn og familie hele året.

Siljan Turlag arrangerer årlig turer og aktiviteter, for det meste i nærmiljøet. Dette er åpent for alle og turlaget setter stor pris på samarbeid med andre lag og foreninger i Siljan.

Løypegruppa er også en undergruppe av Siljan Turlag. Det er 14 personer som er løypeansvarlig for en eller flere løyper. Pr 2024 er det 16 løyper som blir ryddet, merket og skiltet.

Kontakt Siljan Turlag

Siljan Turlag: Rolf Staulen, mobil 970 53 569, e-post siljan.turlag@dnt.no