Unge Naturtalenter

Er du VG1 eller VG2-elev, og interessert i friluftsliv? Da bør du søke om å få bli med på Unge Naturtalenter!

Publisert: 05. juli 2023
DNTs tilbud

Dette er for deg som trives utendørs og har lyst til å øke din kunnskap om, og dine ferdigheter i, naturen. Om du blir plukket ut som et av våre 15 unge naturtalenter, får du delta på spennende friluftsaktiviteter hele året, helt gratis.

DNT Telemark søker ungdom fra hele Telemark, til storsatsningen Unge Naturtalenter. Dette er en gavepakke til deg som er interessert i friluftsliv, og har lyst til å lære mer - samtidig som du får med deg spennende opplevelser og venner for livet underveis i prosessen.

For å søke trenger du absolutt ikke være friluftsekspert, og du trenger heller ikke å være medlem i DNT. Det du derimot trenger er en god dose motivasjon for å bruke ganske mye tid utendørs i løpet av skoleåret 2023/2024, sammen med en gjeng andre ungdommer som også er nysgjerrige på friluftsliv!

Hva får du av å delta i Unge Naturtalenter?
- En rekke flotte naturopplevelser og et hav av friluftsferdigheter
- Et solid innblikk i allsidig friluftsliv
- Selvstendighet og trygghet i norsk natur
- Personlig vekst og lederegenskaper
- En hel haug med kurssertifiseringer fra DNT og andre organisasjoner
- Nye venner fra hele fylket

Søknadsfristen er 31. august, og alle de som søker blir invitert til gratis overnattingshelg og ferskingkurs i friluftsliv på Flekkerhytta helgen 15.-17. september. Da blir det mer informasjon om DNT generelt, og Unge Naturtalenter spesielt - med fokus på innhold og forventninger. Etter denne helga vil 15 ungdommer få tilbud om deltakelse i Unge Naturtalenter.

Ved deltakelse i Unge Naturtalenter får du være med på en rekke helge- og kveldssamlinger fra august/september 2023 til juni 2024. Disse samlingene består av en hel del ulike aktiviteter, kurs og turer.

Stolte sponsorer av Unge Naturtalenter:

Bli DNT-medlem