DNT trilletur Grenland

DNT Telemark og Barnas Turlag ønsker nye og gamle ”trillere” velkommen til sosiale, uformelle og hyggelige trilleturer i Grenland.

Trilleturene er en fin anledning til å treffe andre i samme situasjon og bli kjent med trillemuligheter med barnevogn. Trillegruppa drives av frivillige, og hyppigheten på turene vil kunne variere.

Vinterturene er lagt til steder hvor veien brøytes ved eventuelt snøfall. På vinterstid er lagt opp til lunsj inne for å gjøre turene litt hyggeligere for alle, inkludert dem som ammer.

Vil du bli turleder for trilleturene?

Vi trenger flere turledere:
Har du lyst til å være turleder? Ta kontakt med DNT Telemark, eller turleder på turen, om du kan tenke deg å være trillekoordinator.

Oppgaven som trillekoordinator går på omgang blant oss som er i permisjon. Det eneste kriteriet for å være trillekoordinator er at man faktisk må møte opp på de turene man er ansvarlig for – ellers skal turen gå stort sett av seg selv. Det blir også hva du ønsker å gjøre det til selv.

Turlederne sørger for å sette opp oversikt over trilleturer fremover, og å holde kontakten med DNT Telemarks kontor, som blant annet legger ut vår informasjon på internett.

Å være turleder er en fin måte å bli kjent med andre trillere og å bli kjent med nye steder. Det er absolutt ikke noe ”must” å være lokalkjent. Etter å ha vært trillekoordinator blir du kanskje det?

Trillegruppen er avhengig av trillekoordinatorer for å organisere turene. Nå er det tid for nye trillere å finne turløyper. Er du klar for å ta over ”stafettpinnen”?

Ta kontakt med fagansvarlig for barn og ungdom, Hilde, på hilde.selsto@dnt.no dersom du vil være med!

Bli DNT-medlem