Til Lokale aktiviteter
Fottur

Barnas Turlag Sør-Helgeland

Vi i Barnas Turlag Sør-Helgeland inviterer til spennende og allsidige turer for barn fra 0 til 12 år i følge med foreldre. Du finner våre Barnas Turlag-grupper i Brønnøysund, på Vega, Sømna og Vevelstad. Vi arrangerer også Turboklubb og har egne Turboturer som er egen turmål for barn/barnefamilier.

Bli med oss på tur!

Turboturer på Sør-Helgeland
Stavanger Turistforening arrangerer Kom deg ut-dagen to ganger i året med flere lokale arrangementer. Her er bilder fra arrangementet ved Vannassen i Hillevåg i Stavanger. DNTs tilbud
Publisert: 23. september 2023

Turboturer på Sør-Helgeland

Turboklubbene i Brønnøysund
DNTs tilbud
Publisert: 23. september 2023

Turboklubbene i Brønnøysund

Barnas Turlag har til hensikt å stimulere til at barn mellom 0-12 år, og voksne sammen kan oppleve det enkle friluftslivet. Vi ønsker å få flere barn og barnefamilier til å ferdes i naturen og delta på forskjellige arrangement og aktiviteter. Vi arrangerer derfor turer som er spesielt planlagt og tilrettelagt for barnefamilier.

Våre aktiviteterer: Fotturer i skogen, fjellturer, fisketurer, tur/lek i fjæra, bålkos, overnattingsturer i telt, fjellklatring, kanopadling, aking, skiturer, isfiske, rebusløp og mye mye mere...

Turene våre er lagt opp som fellesturer med turledere. Foresatte har ansvar for egne barn under hele turen. Det forventes at alle voksne hjelper til med praktiske gjøremål som matlaging, aktiviteter, rengjøring etc. Alle er også velkomne til å bidra med lek eller annen aktivitet.

Ansvar:  Husk at du som deltager på turer i regi av Barnas Turlag er med på eget ansvar og at du som forelder har ansvar for eget barn!  Turleder har ofte egne unger med, så vær grei og bidra, så får alle en god opplevelse.

Bilder: Om vi får noen fine bilder fra turen kan det være vi har lyst til å bruke de i markedsføringssammenheng som publisering på våre nettsider, facebook etc. Om dere ikke ønsker at bilder av deres barn skal publiseres, vennligst gi beskjed om dette.

Alle aktivitetene i Barnas Turlag er foreldredrevet, vi er dermed avhengige av foreldre som engasjerer seg. Vil DU være med som frivivillig i Barnas Turlag  - send en e-post til sor.helgeland@dnt.no